شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

*** وبسایت شهدای شهرستان ورزنه ***

آماده ی به کارگیری نظرات شما خواهیم بود.
دلم براتون تنگ شده.نمیدونم چرا نمیشه در مورد شما قلم بزنم.ترسم از اینه که دیگه نگام نکنید.چرا چند روزه توفیق نوشتن در مورد شما رو پیدا نکردم.قربون مظلومیتتون برم.قربون دلای پاک و عمل مخلصتون برم که دنبال هیچی نبودید الا رضایت خدا.

که می گوید شما رفتید و ما ماندیم؟
ما میرویم و شما مانده اید!
شما هستید تا همیشه تا هنوز
ای شمعهای جاودان بتابید بر ما سیاه سیرتان روشن صورت
وگرنه
جهان باز می ایستد از چرخ و ما هم
چه شد که روزی خور مهربان پروردگار شدید؟
چه شد که بهشت برایتان سر فرود آورد؟
کمی از یقینتان وام میدهید آیا؟
به آدمیان "عصر معراج پولاد و آهن"
که میگوید موج جنگ شما را مست کرده
ماایم که مردیم به تاریکی گناه
موج آرزوها ما را کشت
میرانده شدیم به دوری از شما
آی آدمها! به کجا چنین شتابان
چطور شود که رویای شبانه مان را مردان بی ادعا پر کنند
ما که مدعیم و مفتخر به روزمرگی زندگی دروغ مان
زنجیر هوس بسته به پاهامان
طمع و فریب آکنده چشمهامان را
ذلت و دریوزگی میکشد دستهامان را
غرور و تکبر را فریاد میکند قلب هامان
اینجا ظلمات است
نه ماه و نه ستاره ! خالی است شبهامان
بی فروغ و منور به نور مصنوعی : روزهامان تابنده
آی شهیدان! به کجا چنین شتابان؟
آری! نزد منور الانور روزی بخورید
به حق شما را سزد نورانیت تا همیشه تا ابد تا هنوز...

مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

۱۸ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

شهیدحسین علیزاده فرزند عباسعلیدرسال 1346 در ورزنه متولدشد.به علت علاقه  شدیدی که خانوده اش به امام حسین(ع) داشتندنام فرزندخودرا"حسین"نهادندتافرزندی پاک وازسلاله راهیان حسین(ع)باشد.شش ساله بودکه جهت فراگیری قرآن به مکتب رفت تازندگی خودرابایادگیری قرآن آغازکند.بعدراهی دبستان شدودوران تحصیلات ابتدایی خودرادردبستان شهیدترابی ورزنه(ضیاءسابق)به پایان رساندودرادامه تحصیل درس به مدرسه  راهنمایی سیدجمال الدین اسدآبادی رفت.دوران راهنمایی راباموفقیت به اتمام رسانیدودرسال  1360 دردبیرستان انقلاب اسلامی ورزنه مشغول به تحصیل شد.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۲ ، ۱۶:۲۷
حاجی

شهید قاسمعلی میراحمدی فرزند والامقام مرحوم میرزا حسن و درسال 1331 در ورزنه دیده به جهان گشود.درسنین کودکی ونوجوانی به مکتب رفت وقرآن رافراگرفت.به علت فقر مادی ومشکلات خانوادگی مجبور شد درس را رها کرده وبه کمک پدرش به کشاورزی بپردازد .پس از8 سال که به کشاورزی مشغول بود،درسال 1349به خدمت راه آهن دولتی ایران درآمد وازیک تصادف شدیدقطار که منجربه کشته شدن تعدادی از همکارانش شد جان سالم بدر برد وبه کمک مجروحین آن حادثه شتافت. پس از آن ماجرا دوباره به کار کشاورزی پرداخت ودرسال 1352 ازخدمت سربازی معاف شد.ازهمان آغاز جوانی همراه با کشاورزی فعالیتهای مذهبی خود را شروع کرد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۲ ، ۲۳:۲۷
حاجی

شهید رضا عالم فرزند حسین در سال 1337 دریک خانواده مذهبی تولدیافت.هفت ساله بود که راهی دبستان شد.پس از طی دوره ابتدایی به علت مشکلات مالی ونبودن امکان ادامه تحصیل درمحل ناچار به ترک تحصیل شد.درسن سیزده سالگی جهت برآوردن احتیاجات روزمره وکمک در اداره خانواده به تهران رفت ودر شهرری به کار بنایی مشغول شدو ازاین راه امرارمعاش می نمود.درقیام شکوهمند ملت اسلامی ایران علیه رژیم وابسته شرکت فعال داشت وبه خاطرعلاقه ای که درحفظ دستاوردهای این انقلاب خونبار داشت پس از پیروزی انقلاب واردسپاه پاسداران شد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۲ ، ۱۵:۱۰
حاجی

شهید حسن صادقی فرزند محمد درچهاردهم فروردین 1343 در روستاى سهران واقع در بخش بن رود (شهر ورزنه) در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) دیده به جهان گشود. دوران اول تا سوم ابتدایی را در مدرسه ای که پس از شهادت به نام وی مزین گردیده است سپری نمود و در11 سالگی به دلیل موقعیت کاری پدر، به همراه خانواده به تهران نقل مکان نمود وبرای ادامه تحصیل درمدرسه فرنام شهرری ثبت نام کرد ومشغول به تحصیل  شد.
وی در دوران نوجوانی  در کنار پدر به کار و تلاش پرداخت. او با شور و نشاط ومهربانی که داشت به محیط گرم خانواده صفا و صمیمیت دیگری می بخشید.از خصوصیات بارز اخلاقی و ویژگی های درخشنده این شهید می توان موارد زیرا را نام برد...

۱۲۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۲ ، ۰۸:۰۰
حاجی

اواسط سال 1343 خانواده چند نفری تقی پور به نور وجود گوهری تابناک منور شد.شهیدتقی پور به حق یکی از یاران مخلص امام و پشتوانه بزرگی برای نهضت اسلامی بود. زندگینامه این شهید بزرگوار را از زبان پدرش استاد محمد تقی پور بیان می کنیم.
رضاعلی درسال 1343 در ورزنه متولدشد. سال 1349 او رابه مکتب بردم ومدتی درمکتب درس خواند وقرآن رافراگرفت.بعدازآن به دبستان رفت وتا سال 1358 کلاس دوم راهنمایی رادرمدرسه راهنمایی سیدجمال الدین اسد آبادی تمام کرد بعداز صدور فرمان امام مبنی برتشکیل ارتش بیست میلیونی (بسیج مستضعفین)در ورزنه نیز بسیج تشکیل شد. دراین موقع به اوگفتم اگرمایل هستی دربسیج ورزنه ثبت نام کن با شنیدن این پشنهاد بسیارخوشحال شدوگفت:پدرجان اگرشماراضی هستی خودم خیلی علاقه مند هستم.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۲ ، ۲۳:۳۶
حاجی


۲ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۲ ، ۱۰:۴۲
طباطبایی

شهید محمد نصیری فرزند ابراهیم در سال 1343 در ورزنه پا به عرصه وجود نهاد.اودرخانواده ای کشاورز ومستضعف دوران کودکی را پشت سر گذاشت.چندسالی درمکتب نزدمادربزرگش درس خواند.درآن هنگام مکتب اولین محلی بود که کودکان قرآن رافرا میگرفتند. مدرس یکی از این مکتب ها بانوی فاضله ای بود که عده زیادی ازاهالی ورزنه فراگرفتن قرآن رامدیون ومرهون ایشان هستند.به هرحال شهید نصیری بعد از مکتب به مدرسه ابتدایی شهیدترابی (ضیاء سابق)رفت وبه خاطرعلاقه زیادی که به علوم دینی داشت ونیز بنا به اصراری که پدرش به یادگیری دروس دینی داشت برای فراگیری علوم اسلامی به قم رفت ولی پس از یکسال ونیم اقامت دراین شهرمقدس وکسب علم وتقوا دریکی ازمدارس آن بنا به عللی ازادامه تحصیل منصرف شدو بعدازمدتی اقامت دراهواز وخرمشهر به زادگاهش مراجعه نمود وبه کار بنایی پرداخت.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۲ ، ۱۶:۴۲
حاجی

شهید اسماعیل صفریان فرزند عباس در سال 1339 در ورزنه  بدنیا آمد. از سن 6 سالگی به مدرسه ابتدایی شهید ترابی به امر تحصیل مشغول شد. شرایط و مشکلات زندگی او را از ادامه  تحصیل در مقطع راهنمایی  بازداشت چون پدری نا توان و معلول داشت، با وجود کمی سن به شغل مقدس کشاورزی پرداخت و از این راه کمک کار خانواده  خود بود. او از همان آغاز طعم تلخ ناملایمات را چشید و به همین سبب بود که خود را برای یک زندگی سراسر نور و امید آینده آماده کرد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۲ ، ۰۰:۰۰
حاجی

وجود تابناک رضا علی فاضلی در سال 1339 در یک خانواده  مذهبی درخشیدن گرفت. او از نوادگان عالم ربانی مرحوم فقید سعید علامه فاضل رضوان الله علیه می باشد.  این مرد بزرگ تحصیلات عالیه  خود را در نجف اشرف به اتمام رسانید و عمری را در ورزنه صرف تحقیق وبررسی مسائل اسلامی و هدایت و ارشاد مردم نمود و به حق محیط کاملا مذهبی و اسلامی ورزنه از اثرات وجود مبارک این عالم ربانی و دیگر روحانیون معظم است این همه اخلاص و صفا که در وجود جوانان و شهیدان ورزنه بچشم می خورد از مجاهدت های پیگیر مرحوم فاضل ـ مرحوم سید محمد صادق مشهور به ”آقا” و حاج آخوند و ... می باشد.


۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۲ ، ۰۰:۱۵
حاجی

شهید ذوالفقار ذوالفقاری فرزند علی در سال  1325 در ورزنه در یک خانواده ی فقیر کشاورز بدنیا آمد و در محیطی سراسر فقر و محرومیت بزرگ شد. به خاطر علاقه زیاد به درس با وجود مشکلات طاقت فرسا راهی مدرسه شد و دوره ی ابتدایی را به اتمام رسانید. از همان کودکی به کشاورزی و دامداری پرداخت و در تأمین معاش خانواده کمک حال پدر خود بود. در آن زمان کشاورزی یک شغل بسیار پر زحمت و کم درآمد و تنها منبع درآمد خانواده بود. پر زحمت بودن و کم درآمد بودن به علاوه فشارهایی که از طرف مالکین و زمین داران بزرگ
 وارد می آمد، زندگی مردم رادر یک حالت بسیار نامساعد تر ازقبل کرده بود. به تبع آن فقر فرهنگی که خواسته و دست آویز مکندگان زالوصفت و زور گو بود مردم را با یک وضع اسفناکی رو بر رو کرده بود. مسلم است فرزندانی که در این خانواده بزرگ شوند به خصوص باتوجه به ایمان مذهبی خانواده هادر مقابل ظلم و استبداد و خودکامگی و تبعیض ساکت نمی نشینند. 

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۲ ، ۰۰:۲۳
حاجی


شهید علی صادقی فرزند حسن در تاریخ 1361/1/4 به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
از خانواده،دوستان وآشنایان این شهید بزرگوار درخواست می گردد جهت تکمیل زندگینامه این شهید،کلیه مطالب خود را برای ما ارسال نمایند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۲ ، ۱۰:۰۰
حاجی


شهید حسین خیرالهی در منطقه عملیاتی چزابه در تاریخ 1360/11/24 به درجه رفیع شهادت نایل گردید.
از خانواده ،دوستان وآشنایان این شهید گرانقدر درخواست می شود جهت تکمیل کردن زندگینامه این شهید ،مطالب خود را برای ما ارسال نمایند...

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۲ ، ۰۲:۰۰
حاجی

شهید علی قطبی فرزند مرحوم عباسعلی در سال 1341 در یک خانواده کشاورز و محروم بدنیا آمد. از سن شش سالگی به مدرسه رفت عدم امکانات مالی و نیاز به او در کار کشاورزی به او مجال ادامه تحصیل نداد و پس از گذراندن چهارم ابتدایی ناچار به ترک تحصیل شد. شهید علی قطبی از آن به بعد به کار کشاورزی و کارگری پرداخت و خانواده ی خود را از این راه یاری می نمود. بدینسان شهید قطبی دوران کودکی و نوجوانی خود را تحمل مشکلات طاقت فرسا طی نمودو دربتن انبوه ناملایمات ورنجها جوانی مقاوم وصبور پرورش یافت.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۲ ، ۰۱:۱۸
حاجی

از بین شهدای ورزنه شهید حبیب اله ترابی جلوه خاصی دارد. او مبارزی تمام عیار بود. جنبه های گوناگون مبارزه در او مجسم بو د . شیفته عدالت بود و همیشه از عدل وداد سخن می گفت. همیشه غولهای اقتصادی را زیر سؤال می برد. از نظر آگاهی های سیاسی در شهر ورزنه بی نظیر بود. در زمینه مبارزه با تحریفاتی که گریبانگر اسلام شده بود، نیز فعالیت می کرد و به همین خاطر مانند سایر بزرگان از طرف نا آگاهان، دشمنان ودوستان نا آگاه هدف انواع و اقسام تهمت ها قرار می گرفت. امّا او راه خود را ادامه می داد. عقیده داشت اولین شرط رزم و مبارزه با استکبارگران شرق و غرب، آگاهی و شناخت است.

شهید حبیب اله ترابی در سال 1337 در یک خانواده ی روحانی و مستضعف متولد شد.

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۲ ، ۰۰:۵۰
حاجی

شهید حسنعلی اسماعیلی فرزند محمد علی اولین شهیدی است که از خیل مردم محروم ومستضعف ورزنه درمبارزه بااستکبار جهانی وبه جرم دفاع از حکومت عدل اسلامی و آزادی از قیدوبند شیاطین شرق وغرب لباس فاخر و زیبنده شهادت به تن نمود.شهیداسماعیلی در چهاردهم اسفند 1339 دریک خانواده محروم متولدشد.

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۲ ، ۲۳:۳۶
حاجی

شهید منصور مقصودی فرزند حسنعلی درسال 1334 در ورزنه  به دنیا آمد.دوران کودکی را درمحیطی سالم وبه دور ازهیاهوی شهر گذراند.درسن 10 سالگی باخانواده خود به شهرتهران مهاجرت کردند.شهید مقصودی پس از اخذ مدرک سیکل بعنوان نقاش ساختمان وارد بازار کارشد.از آنجایی که پدر او فردی کاملا مذهبی ومتعهد بود ایشان را به طور مستمر در مراسمهای مذهبی ونمازهای جماعت شرکت میداد.شهید مقصودی در سال 1355 پدر گرامی خود را از دست داد وبار سنگین غم ومسئولیت خانواده بر دوش ایشان نهاده شد.باآغاز قیام شکوهمند انقلاب اسلامی این شهید بزرگوار باتمام وجود در تظاهرات وراهپیماییها علیه رژیم ستمشاهی شرکت فعالانه داشت ودرصفوف اول قرارداشتند.
سرانجام این شهید بزرگوار در حادثه هفده شهریور معروف به جمعه سیاه درمیدان  شهدا (ژاله) تهران درتاریخ  1357/6/17 به دست دژخیمان رژیم ستمشاهی، باقلبی پر از امیدولبریز ازعشق به خالق خود به شهادت رسید.
روحش شاد ویادش گرامی 

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۴:۱۵
حاجی

خوشا آنان که جانان می شناسند
طریق عشق و ایمان می شناسند
بسی گفتیم و گفتند از شهیدان
شهیدان را شهیدان می شناسند

رد پای دل : خدایا ، آلودگی آدم ها از حد هشدار گذشته !!! دنیا رو چند روز تعطیل نمی کنی ؟؟؟

۰ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۱:۳۵
طباطبایی


با سلام و عرض ادب خدمت همه ی دوستان خوبم.به اطلاع میرسانم این وبسایت تحت عنوان وبسایت شهدای شهرستان ورزنه به زودی فعالیت خود را با مدیریت گروه وبلاگ اعتراض اغاز خواهد نمود.برای پیشبرد این وب به کمک همه ی شما همراهان همیشگی نیاز مبرم خواهیم داشت. نظرات شما بهترین کمک در راستای به ثمر رسیدن این وبسایت. یا حق


۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۲ ، ۱۴:۲۹
احسان ورزنه