شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

*** وبسایت شهدای شهرستان ورزنه ***

آماده ی به کارگیری نظرات شما خواهیم بود.
دلم براتون تنگ شده.نمیدونم چرا نمیشه در مورد شما قلم بزنم.ترسم از اینه که دیگه نگام نکنید.چرا چند روزه توفیق نوشتن در مورد شما رو پیدا نکردم.قربون مظلومیتتون برم.قربون دلای پاک و عمل مخلصتون برم که دنبال هیچی نبودید الا رضایت خدا.

که می گوید شما رفتید و ما ماندیم؟
ما میرویم و شما مانده اید!
شما هستید تا همیشه تا هنوز
ای شمعهای جاودان بتابید بر ما سیاه سیرتان روشن صورت
وگرنه
جهان باز می ایستد از چرخ و ما هم
چه شد که روزی خور مهربان پروردگار شدید؟
چه شد که بهشت برایتان سر فرود آورد؟
کمی از یقینتان وام میدهید آیا؟
به آدمیان "عصر معراج پولاد و آهن"
که میگوید موج جنگ شما را مست کرده
ماایم که مردیم به تاریکی گناه
موج آرزوها ما را کشت
میرانده شدیم به دوری از شما
آی آدمها! به کجا چنین شتابان
چطور شود که رویای شبانه مان را مردان بی ادعا پر کنند
ما که مدعیم و مفتخر به روزمرگی زندگی دروغ مان
زنجیر هوس بسته به پاهامان
طمع و فریب آکنده چشمهامان را
ذلت و دریوزگی میکشد دستهامان را
غرور و تکبر را فریاد میکند قلب هامان
اینجا ظلمات است
نه ماه و نه ستاره ! خالی است شبهامان
بی فروغ و منور به نور مصنوعی : روزهامان تابنده
آی شهیدان! به کجا چنین شتابان؟
آری! نزد منور الانور روزی بخورید
به حق شما را سزد نورانیت تا همیشه تا ابد تا هنوز...

مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

شهید رضا علی فاضلی

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۵ ق.ظ

وجود تابناک رضا علی فاضلی در سال 1339 در یک خانواده  مذهبی درخشیدن گرفت. او از نوادگان عالم ربانی مرحوم فقید سعید علامه فاضل رضوان الله علیه می باشد.  این مرد بزرگ تحصیلات عالیه  خود را در نجف اشرف به اتمام رسانید و عمری را در ورزنه صرف تحقیق وبررسی مسائل اسلامی و هدایت و ارشاد مردم نمود و به حق محیط کاملا مذهبی و اسلامی ورزنه از اثرات وجود مبارک این عالم ربانی و دیگر روحانیون معظم است این همه اخلاص و صفا که در وجود جوانان و شهیدان ورزنه بچشم می خورد از مجاهدت های پیگیر مرحوم فاضل ـ مرحوم سید محمد صادق مشهور به ”آقا” و حاج آخوند و ... می باشد.


و اما شهید رضا علی فاضلی از همان آغاز عمر، فشار و رنج فقر را در خانواده مشاهده می کرد و آنگاه که به مدرسه پا نهاد این فشار را بیشتر احساس نمود و از اینرو نتوانست به تحصیلات خود ادامه دهد و ناچار به کمک پدرش شتافت و صبر و استقامت در میان انبوه ناملایمات پیشه  خود کرد. با آغاز قیام شکوهمند انقلاب اسلامی در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت فعالانه داشت و گاهی جهت شرکت در راهپیمایی ها به همراه همرزمش شهید حبیب الله ترابی به اصفهان و تهران می رفت. در تمام مراحل مبارزه استوار و پیشتاز بود. شهید فاضلی پس از پیروزی انقلاب به خدمت مقدس سربازی رفت. پس از اتمام دوره  آموزشی در هنگام مأموریت سه ماهه در کوه های صلوات آباد کردستان و در نبرد با ضد انقلاب شب هنگام در آن هوای سرد و طوفانی از ناحیه  پا مجروح شد و به مدت سه ماه  در بیمارستان 501 ارتش جمهوری اسلامی در تهران بستری شد. پس از بهبودی نسبی به خدمت ادامه داد. فرمانده اش به خاطر ناراحتی او از ناحیه  پا می خواست او را معاف کند ولی او قبول نکرد. پس از پایان دوره  سربازی به زادگاهش ورزنه بازگشت و به فعالیت های خود ادامه داد و در این هنگام پیمان ازدواج را منعقد ساخت، اما روح توفنده  او این عزیز را بر آن داشت تا قبل از مراسم ازدواج به کمک برادران رزمنده بشتابد و عشق به  لقاءالله او را به مشهد عاشقان توحید کشانید. 

سرانجام شهید رضا علی فاضلی در روز جمعه 1361/1/7 در عملیات فتح المبین در جبهه  رقابیه به معراج خونین رفت و به لقاء الله پیوست.

او جوان برومند و پر تحرکی بود جماعتی تشکیل نمی شد مگر اینکه او در در آن حضور فعال داشت مدتی در انجمن اسلامی شهر ورزنه فعالیت داشت و خاطره های شور انگیزش در این مدت کوتاه فراموش نشدنی است. در برخورد با مردم و خانواده اش و دیگران نهایت ادب و احترام را می نمود و همیشه تبسمی درس آموز و امید بخش و معنی دار برلب داشت. حقا که در وصف این عزیزان هرچه گفته و نوشته شود، بیانی ناقص و نوشته ای نارسا خواهد بود.



نظرات  (۲)

شهدا که نزد خداوند عزیزند. انشاالله که خداوند مارا نیز به خاطر ان ها مورد لطف و محبت خود قرار دهد.
خداوند ما را با شهدا محشور بفرماید
                                               الهی آمین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">