شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

*** وبسایت شهدای شهرستان ورزنه ***

آماده ی به کارگیری نظرات شما خواهیم بود.
دلم براتون تنگ شده.نمیدونم چرا نمیشه در مورد شما قلم بزنم.ترسم از اینه که دیگه نگام نکنید.چرا چند روزه توفیق نوشتن در مورد شما رو پیدا نکردم.قربون مظلومیتتون برم.قربون دلای پاک و عمل مخلصتون برم که دنبال هیچی نبودید الا رضایت خدا.

که می گوید شما رفتید و ما ماندیم؟
ما میرویم و شما مانده اید!
شما هستید تا همیشه تا هنوز
ای شمعهای جاودان بتابید بر ما سیاه سیرتان روشن صورت
وگرنه
جهان باز می ایستد از چرخ و ما هم
چه شد که روزی خور مهربان پروردگار شدید؟
چه شد که بهشت برایتان سر فرود آورد؟
کمی از یقینتان وام میدهید آیا؟
به آدمیان "عصر معراج پولاد و آهن"
که میگوید موج جنگ شما را مست کرده
ماایم که مردیم به تاریکی گناه
موج آرزوها ما را کشت
میرانده شدیم به دوری از شما
آی آدمها! به کجا چنین شتابان
چطور شود که رویای شبانه مان را مردان بی ادعا پر کنند
ما که مدعیم و مفتخر به روزمرگی زندگی دروغ مان
زنجیر هوس بسته به پاهامان
طمع و فریب آکنده چشمهامان را
ذلت و دریوزگی میکشد دستهامان را
غرور و تکبر را فریاد میکند قلب هامان
اینجا ظلمات است
نه ماه و نه ستاره ! خالی است شبهامان
بی فروغ و منور به نور مصنوعی : روزهامان تابنده
آی شهیدان! به کجا چنین شتابان؟
آری! نزد منور الانور روزی بخورید
به حق شما را سزد نورانیت تا همیشه تا ابد تا هنوز...

مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

شهید حسن صادقی

پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ق.ظ

شهید حسن صادقی فرزند محمد درچهاردهم فروردین 1343 در روستاى سهران واقع در بخش بن رود (شهر ورزنه) در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) دیده به جهان گشود. دوران اول تا سوم ابتدایی را در مدرسه ای که پس از شهادت به نام وی مزین گردیده است سپری نمود و در11 سالگی به دلیل موقعیت کاری پدر، به همراه خانواده به تهران نقل مکان نمود وبرای ادامه تحصیل درمدرسه فرنام شهرری ثبت نام کرد ومشغول به تحصیل  شد.
وی در دوران نوجوانی  در کنار پدر به کار و تلاش پرداخت. او با شور و نشاط ومهربانی که داشت به محیط گرم خانواده صفا و صمیمیت دیگری می بخشید.از خصوصیات بارز اخلاقی و ویژگی های درخشنده این شهید می توان موارد زیرا را نام برد...

رفتاری  بسیارمتواضعانه وتوأم با صفا و صمیمیت، پرداختن به تکالیف دینی و انجام دادن  مستحبات ،داشتن روحیه ایثارواستقامت،داشتن هدف متعالی و کسب رضای خدا ، عاشق میهن و کمک به هم نوعان، خوش خلق، مهربان، باگذشت، اهمیت دادن به پدرومادر، دلبستگی به امام، ساده زیست ، داشتن عشق خالصانه به اسلام و مکتب.
با اوج‌گیری انقلاب اسلامی و پایبندی خانواده اوبویژه پدرش به اسلام عزیز باعث گردید مسیر زندگی ایشان کاملاٌ در خط امام باشد. او که جوانی با نشاط، فعال و مذهبی بود، فعالانه در مراسم و راهپیمایی‌ها شرکت می‌نمود. پس از پیروزی انقلاب به سبب علاقه شدیدی که به امام و انقلاب داشت مشغول فعالیت های مردمی و خودجوش گردید وضمن حضور فعال در بسیج مساجد به مدت شش ماه به صورت نیروی یگان ویژه سپاه پاسداران درپادگان وقرارگاه بلال حبشی خدمت نمود.با وجود این که فرمانده پادگان برای نیروهای خود از جمله ایشان اهمیت بسیاری قائل بود و تمایل نداشت وی را به جبهه اعزام نماید؛ اما روح پرتلاطم او به دنبال فرصتی بود تا رودرروی دشمن قرار گیرد و در صحنه‌های کارزار، از انقلاب و ارزش های آن به صورت عملی دفاع کند. بنابراین در اولین فرصت رضایت فرمانده پادگان را جلب نمود و با شور و شوقی وافر پس از گذراندن یک دوره آموزش دو ماهه به همراه تعدادی از نیروهای بسیجی  به دیار کردستان که در آن زمان، با توطئه گروهک ها و عناصر ضد انقلاب که از حمایت‌های خارجی برخوردار بود و بخش‍هایی از آن در چنگال گروهک‍ های مزدور گرفتار شده بود و با انجام جنایاتی هولناک، توطئه شوم جدایی این منطقه ازمیهن اسلامی را در ذهن می‌پروراندند، عزیمت کرد و  به فرمان امام و مقتدای خویش گوش دل سپرد و به صف رزمندگان پیوست و در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کرد.
با عنایت خدای منان و همکاری بی دریغ سپاه نیرومند مریوان، پاکسازی منطقه « اورمان » با هفت روستای محروم آن ‍انجام گرفت و به خواست خدا وامدادهای غیبی، پاسداران رشید باهمت ومردانگی به زدودن ناپاکان مزاحم از دو منطقه" نوسود" و" پاوه" پرداختند و کار این پاکسازی تا مرز عراق ادامه یافت.
شهید حسن  صادقی پس از چند ماه حضور در خطه ی کردستان به تهران بازگشت وبعد ازهفت روز ماندن در کنار خانواده، دیگر طاقت نیاورد، شهادت برا یش کاملاٌ مسجل شده بود و اصلا آرام وقرار نداشت بطوری که پیش ازعزیمت مجدد به جبهه با تک تک دوستان، همسایگان و بستگان خداحافظی کرد وبارسفر بست  واز طریق واحد اعزام سپاه پاسداران مستقر درلانه جاسوسی آمریکا و اعلام آمادگی  مجدد به عنوان یک بسیجی رهسپار منطقه جنوب و میدان  جنگ و جهاد شد.
با شروع عملیات رمضان و نگارش وصیت نامه خود در تاریخ 61/4/24 در منطقه شرق بصره ( پاسگاه زید عراق ) ، به عنوان نیرویی  تک تیرانداز و کمک آرپیچی زن تیپ 27 حضرت رسول اکرم (ص)، گردان عمار،گروهان شهید باهنر تا زمان شهادتش، سلحشورانه وبا شجاعت‌های بی‌نظیر خود با دشمن تا دندان مسلح جنگید. او و هم رزمانش با توکل به خدا، خالصانه جانفشانی کردند و با فرهنگ شهادت طلبی در برابر دشمن مقاومت کردند و زیر بار ذلت نرفتند و یک بار دیگر حماسه حسینی را در کربلای ایران اسلامی تکرار نمودند.
سرانجام شهید حسن  صادقی بر اثر اصابت ترکش های خمپاره و گلوله های تانک در سن 18 سالگی در تاریخ 1361/5/7 دعوت حق را لبیک گفت وبه درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.
نثار جان و نسیم هدایت و رهنمودهای  وی سبب حضور  فعال  سایر اعضاء خانواده در مسیر انقلاب و جانبازی دو برادر دیگر در جبهه های نور علیه ظلمت گردید.پیکر پاک و مطهرش در میان انبوه جمعیت مردم شهرری، به سوی بارگاه  حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تشییع شد وسپس به  گلزار شهداى بهشت زهرا انتقال یافت و در قطعه 26 ردیف 67 شماره 8 آرام گرفت .
** رویاهای صادقانه از شهید حسن  صادقی**
• پدر شهید: پس از چند ماه از شهادت فرزندم، شبی حسن به خوابم آمد و گفت:" پدر  شما زیر سقف  قرار گرفته ای و خیس نمی شوی، ولی باران بدن من را خیس کرده." از خواب پریدم، در آن هنگام باران شدیدی در حال باریدن بود، فرزندانم را صدا کردم و شبانه برای پیگیری موضوع به بهشت زهرا رفتیم، پس از هماهنگی با نگهبانی و مسئول شیفت وقت بهشت زهرا و حضور بر مزارشهیدم، مشخص شد آب باران با توجه به شیب ، حدود دو متر بالای قبر جمع شده است با کنارزدن آب باران مشاهده گردید سوراخی در آن مکان ایجاد شده است  که احتمال دادیم از آن جا آب به داخل قبر راه یافته باشد، شبانه با استفاده از مصالح موجود در قطعه 26 شهدا آن قسمت ترمیم گردید.
• مادر شهید:  15 ماه پس از شهادت فرزندم  در خواب دیدم که او به همراه فرزند دیگرم به منزل آمد و دست او را در دست من گذاشت و گفت: "مادر این امانت است که به جبهه فرستادی و سفارش او را کرده بودی." فردای آن روز خبر مجروح شدن فرزند دیگرم را در عملیات  والفجر4 به اطلاع ما رساندند 
• مادر شهید: شبی  فرزندم  حسن  را در خواب دیدم که می گوید:" دزد دارد وسایل شخصی ام را می دزدد." نزدیک اذان بود که با نگرانی از خواب پریدم. صبح آن روز وقتی به بهشت زهرا مراجعه کردیم، دیدیم در تابلوی قبر را از طریق لولا باز  کرده  و ساعت خونی شهیدم را که به عنوان یادگاری در تابلو قبرش قرارداده بودیم، دزدیده اند.
• برادر شهید: حسن به خوابم آمد و مواردی مطرح کرد که انجام دهم، فردای آن روز که برای پیگیری موضوع به منزل پدر رفتم، در لحظات اولیه که وارد منزل شدم، مادرم در همان مکان که در خواب برادر شهیدم ایستاد بود  قرار گرفت و دقیقاٌ تمام سفارش های برادرم را به زبان آورد.
خواهر شهید: پس از گذشت حدود 30 سال از شهادت برادر شهیدم (فروردین ماه سال 1391) حسن را در خواب دیدم که به همراه تعدادی از همرزمانش دارند برادر دیگرم که جانباز دفاع مقدس بود با خود می برند، با توجه به اینکه در عالم خواب می دانستم او شهید شده، هر چه با سایر اعضای خانواده سعی و تلاش کردیم که مانع بردنش شویم نتوانستیم و هر لحظه از ما دور و دورتر می شدند روز بعد موضوع خواب را مطرح کردم و صدقه، نذر و ... برای برادرم دادیم و عقیقه کردن نیز مطرح شد، پس از یک ماه  و بعد از همراهی برادرم  با راهیان نور و حضور در مناطق دفاع مقدس( با حکایت های قابل تامل) خواب به واقعیت پیوست و در6 اردیبهشت 1391 مصادف با شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) مشیت الهی اجرا و برادر جانبازم نیز ما را ترک و به دیار حق شتافت و در قطعه صالحین ( مقابل قطعه شهدای رسانه) آرام گرفت.
* قسمتهایی از وصیتنامه شهید حسن صادقی *
بسم‌الله الرحمن الرحیم
الا بذکرالله تطمئن القلوب                         :                   دل آرام گیرد بیاد خدای
سلام گرم و بی پایان به پدر و مادر و خواهران و برادران عزیزم، باری پدر و مادر خدا یار و یاورتان باد، که من را با رنج مشقت بزرگ کرده‌اید و در راه خدا دادید٬ بدانید که خداوند تعالی همیشه یار و یاورتان خواهد ماند.
مادر گرامی  و  پدر عزیز  این وصیت‌نامه را زمانی می‌نویسم که دور از شما  و کاشانه و در قلب سنگر هستیم و شاید لحظاتی دیگر اگر خدا قبول کند  به دیدارش بروم، و اگر این چنین شد  مادرم از تو می‌خواهم که غم به دل خود  راه ندهی  و در سوک من ننشینی و حتی سیاه پوش هم نشوید بلکه چون کوه استوار دربرابر مشکلات زندگی و دوری فرزندت  راسخ  و  پایدار باشی  وچنان با  مشت گره کرده  وخنده لبانت  بردهان دشمنان اسلام بزنی که هرگز روی بلند شدن  اززمین را نداشته  باشند.
خوب لحظات تنگ است  و فرصت  بیش از این نیست که با شما صحبتی چند داشته باشم ، مادرم دوباره تاکید می‌کنم که در مرگ من سیاه نپوشی و در مراسم ختمم بجای خرما از شیرینی و نقل استفاده نمایید چرا که شهادت بهترین مرگ ها ست و فکر کن که در آن  زمان عروسی فرزندت را برگزار می‌کنی.
خوب چند کلامی هم با پدر بزرگوارم صحبت می‌کنم، پدر عزیزم از این که سال‌های متمادی و زیاد برای من زحمت  و کوشش نمودی و در این سال ها چه اذیت‌هایی که من  به تو کردم  امیدوارم که همه را ببخشی و مرا حلال کنی و  به شما هم تاکید می‌کنم که در مرگ من به سوک ننشینی.
برادران و خواهرانم شما هم همچنین، اگر در طول این مدت از من  بدی و گستاخی دیده‌اید مرا حلال کنید، در خاتمه دوباره تاکید می‌کنم کسانیکه به هر نحو  درزندگی من مشارکت داشتند برای من سیاه نپوشند ومرا حتما در بهشت زهرا خفتگاه شهدای انقلاب دفن کنید.
انالله و انا الیه راجعون……...  خدایا، خدایا، تو را بجان مهدی تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار (از نهضت خمینی محافظت بفرما ) فرزند شما حسن صادقی 61/4/24 به امید پیروزی رزمندگان اسلام           والسلام
    

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۵

نظرات  (۱۲۱)

۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۰ محمد رزمجو
یاد تمامی شهدا گرامی و پاینده باد. شرمنده این شهدا هستیم.
۰۴ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۰ نازنین همتی
زندگی شهداء می تواند الگوی مناسبی برای نسل من و نوجوان باشد. اگر واقعیت ها را باور داشته باشیم


فداکاری و از خودگذشتگی جوانان این مرز و بوم  که شهدای عزیز و سفر کرده راه حق هستند باعث شده اند، امروز کشور عزیزمان در امنیت، آرامش و راحتی باشد پس ما همگی مرهون در آن دوران هستیم که باید در حفظ و پاسداشت آن تلاش کنیم.
 با دیدن عکس شهدا، عکس شهدا عمل نکنیم

ما همه مدیون شهدا و جانبازان این انقلاب هستیم. شهدا نمرده اند بلکه زنده اند و به تمامی اعمال و رفتار ما اشراف دارند. خوشا به حال کسانی که راه شهدا را ادامه داده و می دهند
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۰ رزمنده و همرزم شهید
شهدا  در مسیر واقعی دین و نظام جمهوری اسلامی حاضر و آماده به خدمت بود  تا جایی که جان خود را خالصانه نثار کردند.انشالله ما نیز بتوانیم در همین مسیر گام برداریم و با پشتیبانی از اهداف و ارزش های  مورد نظر شهدا برای روز آخرت خود ذخیره ای داشته باشیم. همرزم 
  با تقدیم احترام:ما سینه زدیم، بی‌صدا باریدند از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند​ ما مدعیانِ صفِ اول بودیماز آخر مجلس شهدا را چیدند
اخیراً رهبر معظم انقلاب با جمعی از خانواده‎های شهدا دیدار داشتند. در دیدار با یکی از این خانواده‎ها، رهبری از حاضران عکس شهید را طلب می‎کنند. زیر تصویر شهید،  رباعی  فوق نوشته شده بود که ایشان با خواندنش به شدت منقلب می‌شوند.
یاوران و پیام آوران  ایثار و شهادت  که به طرق مختلف فعالیت می کنید واقعا خسته نباشی
هروقت وصیت، زندگی نامه ، خاطرات و عکس شهدا رو می بینم متوجه می شم چقدر اختلاف هست بین امثال من و این عرش نشینان
رفاقتای اون زمان کجا و الان کجا………یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی می داریم .
روحشان شاد
ضمن تشکر از وبسایت شهدای شهرستان ورزنه و سایر پیام رسانان خون شهدا
براستی قلم و بیان ازمعرفی انسانهای والامقام  که بسیاری از آنان در بین شهدای کشور عزیزمان که خالصانه در دوران دفاع مقدس چان خود را نثار کردند  اظهار عجز می کند، سلام و درود خداوند و جمیع انبیا و اولیا و تمام آفریدگان ملک و ملکوت بر پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) و امام علی (ع) و همچنین بر وجود نازنین مولای عالمیان سرالله الاعظم حضرت امام حسین سلام الله علیه و شهدای راستین انقلاب و این شهید عزیزو پاک.
شهدا و خانواده عزیزشان الگو و افتخار ما هستند 
۲۴ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۲۹ یک جانباز دفاع مقدس

ای شهیدان! دردها برگشته اند

روزهامان را به شب آغشته اند

فصل هامان گونه ای دیگر شدند

چشمهامان مست و جادوگر شدند

روحمان سخت و تن آلوده اند

هفته ها در هفته ها گم میشوند

وهمها فردای مردم میشوند

واقعا" شهدا اینقدر نزدیکند 
خدا ما را به شهدا ببخشد
کسانی که از جان خود گذشتند تا ما در سایه اسلام واقعی در سلامتی کامل زندگی کنیم. باید قدرشناس او  و خانواده آن باشیم  و در طول این مسیر  که خون ها بر زمین جاری شده است  و از سوی دیگر هرکسی با بهره گیری از امکانات و و منابع به دنبال اهداف خاصی است  دقت لازم را داشته باشیم و راه واقعی  را از راه غیر مستقیم تشخیص دهیم  که در فرا پاسخ گو خواهیم بود.
۰۸ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۳۶ همرزم دوران دفاع مقدس

بهـار را با یــاد شهیـدان آغاز کنیم


با یاد آن هایی که تمام هستی خود را

خالصــانه در طبـق اخـلاص نهـــاده

و یکجا تقدیم دوست نمودند،

یادشان همیشه زنده و جاوید باد
به نام یکتای بی همتا
فرا رسیدن 22 اسفند روز بزرگداشت شهداء  که گرانبهاترین نگین افتخارات دفاع مقدس هستند و  با رشادت های خود بهترین پیام دفاع مقدس و ثبت بزرگترین حادثه تاریخی (ذلت دشمنان وعزت ایران اسلامی) را به نمایش گذاشتند
 تبریک می گویم روحشان شاد

۱۷ اسفند ۹۳ ، ۱۷:۲۶ منوچهر خوشرو
22 اسفند " روز شهید" را پیشاپیش به شهدا و این شهید تبریک می گویم انشالله  ما را نیز شفاعت نمایند و دست ما را بگیرند.
۰۹ بهمن ۹۳ ، ۱۲:۰۰ آرش پیروز وند
خواب های صادقه شهید حسن صادقی بسیار روشن و  نمایندة عینی همان چیزی که در بیداری به وقوع می پیوندد و یک پیامی الهی است که بر اعماق وجود افراد معتقد به روز قیامت و خواننده مطلب می نشیند.

یادشهدا زنده و گرامی باد
۰۸ بهمن ۹۳ ، ۱۰:۱۴ کاظم حسنوند
شهیدان دست نیافتنی ترین انسان ها  حال و آینده اند.

یادش بخیر...

یادش بخیر چفیه و سربندای سرخ و سفید

که روش نوشته بود حسین، زینب و عباس شهید

یادش بخیر اون لحظه ها که هر دلی زمزمه داشت

یاده شبای حمله ای که رمز یا فاطمه داشت

یادش بخیر تو جبهه ها دل اشنای دیگه داشت

نماز شبای شهدا لطف و صفای دیگه داشت

۰۶ بهمن ۹۳ ، ۰۹:۰۰ سید محمد علی
 با تشکر از وبسایت  شهدای  شهرستان ورزنه و سایر وبلاکها، وبسایت ها و خبرگزاری هاو ... مرتبط با ایثار و شهادت:
 یاآوری شهدا حرکتی قابل ستایش است زیرا فرهنگ دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکمی بوده که قابل تسخیر نیست. ما باید قدردان کسانی همچون شهدا و رزمندگان بسیج، سپاه و ارتش و ... کشور عزیزمان باشیم که در دوران دفاع مقدس از کشور جانانه دفاع کرده و اجازه ندادند دشمنان غرب و شرق در لوای کشور عراق با بهره گیری از جنایت کاری به نام صدام به اهداف خود برسند. روح شهید حسن صادقی و سایر شهیدان  گرامی باد.
۰۴ بهمن ۹۳ ، ۱۸:۲۲ رزمنده دوران دفاع مقدس
سی و ششمین سالگرد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی بر شهدای فجرآفرین مبارک باد. یاد شهدا و شهید عزیز حسن صادقی گرامی باد.
در بهار آزادی جای شهدا خالی

بهار سی و ششمین سال انقلاب اسلامی را به شهیدانی که جان خود را فدای اسلام نمودند و به مادران و پدران بزرگوارشان و به تمامی خانواده های شهدا و ملت بزرگ ایران که حافظ راه شهیدان می باشند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

یادشان گرامی و راهشان پاینده باد!

۰۱ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۰۵ مجتبی داوودی
سلام علیکم
عزیزان و فعالان محترم وبسایت شهدای شهرستان ورزنه بدینوسیله از شما بزرگواران که با ارائه مباحث و آثار شهدا و ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه که یکی از آثار مهم و تأثیرگذار است تشکر می نمایم.
 مجتبی داوودی جستجو گر مطالب شهدا که از طریق عنوان خواب های صادقه از شهدا به وبسایت شما دسترسی پیدا کردم. سپاسگذارم روح شهید حسن صادقی شاد شاد شاد
    شهدا و ایثارگران جان خود را برای حفظ انقلاب و کشور به اخلاص هدیه کردند اما، فضای معنوی و صداقت ها چرا بی رنگ شده ؟ چرا مدیران ارشد خودشان را به خواب زده اند؟ چرا  در شعار خدمت مدیران نام ایثارگران نقل و نبات مجلس شان شده است ولی در عمل کاری برای این این عزیزان وجوانان و کشور و انقلاب نمی کنند؟

کوله بارى پر زمهر انبیا دارد شهید / سینه‏اى چون صبح صادق، باصفا دارد شهید

این نه خون است اى برادر بر لب خشکیده‏اش‏ / بر لب خونرنگ خود، آب بقا دارد شهید

۲۹ دی ۹۳ ، ۰۹:۴۲ مجتبی دانش
  شهدا را یاد کنیم اگرچه با یک صلوات
۲۸ دی ۹۳ ، ۱۵:۱۱ مجید رادمهر
شهدا شمع محفل بشریت اند؛ سوختند و محفل بشریت را روشن کردند.

شهدا سرمایه و ذخایر عظیم هر ملتی هستند که باید تا آنجا که ممکن است از این سرمایه ها برای جامعه و نسل های آینده به عنوان الگو و اسوه قرار گیرند.
۲۷ دی ۹۳ ، ۱۲:۲۷ سعید محمدی
خدا رحمتش کند
امنیت کشور مدیون ایثارگری های شهدا ، رزمندگان و استقامت ملت است که اگر این فداکاری ها نبود اوضاع کشورمان بدتر از کشورهای همسایه  عراق، افغانستان و حتی سوریه بود. لذا لازم است  یا شهید حسن صادقی و شهدای دفاع مقدش را همیشه پاس بداریم
۲۴ دی ۹۳ ، ۱۳:۵۵ اسماعیل علائی‌فر
تنها آرزویم «شهادت» است، و همیشه از خداوند متعال خواسته‌ام که به این فوز عظیم و نعمت الهی برسم. همیشه فکر می‌کنم خدایا می‌شود روزی آید که «شهادت» نصیب من هم بشود .
عزت و اقتدار در منطقه و جهان میراث خون پاک شهدان همچون شهید حسن صادقی است که در راه اعتلای آرمان‎ها و اهداف نظام اسلامی جان خود را فدا کردند. 
۲۳ دی ۹۳ ، ۱۴:۱۱ مسعود محمدی جا مانده از سفر
سلام و درود خداوند بر شهدا و  شهید حسن صادقی  که  راه رستگار ی، سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت را شناختند و با افتخار راه شهادت را پیمودند
 خواب های صادقه از این شهید گواه بر این مطلب است روحش شاد
شهدا رفتند که راه درست دفاع کردن از عقایدمان را به نسل بعد از خود یاد بدهیم .

کاری نکنیم که فرزند شهید بگوید  باباى من کشته شد، فلانى همه کاره شد و ...
این تبعات نمى تواند ما را به یک هدف عالى برساند مگر اینکه راه شهیدان ما که یک عقیده و ایمان و باور بود در جامعه ما به درستی پیاده شود و حکومت ما با آن اهداف اداره شود.
 ما هر چه داریم از برکت خون مطهر شهداست. روحشان شاد 
۲۲ دی ۹۳ ، ۰۹:۳۸ رضا ترابی
  شعارهای عوام‌فریبانه برخی افراد و مسئولان که تعداد آنها در زمان حضور شهدا انگشت شمار بودند  ولی در حال حاضر  و با گذشت 3 دهه غیر قابل شمارش شده اند. قطعاً خیانت به آرمان های شهدا  است 
مـــَــرد...

اونایی بودن که واسه خاطر حفظ ناموس مردم رفتن جنگ

نه اونائیکه سر ناموس مردم در جنگند

کسانی که از تمام هست و نیستشون گذشتن!

یه عده زیر زنجیر تانک با بدن های له شده...

یه عده هم روی مین فسفری ذره ذره آب میشدند حتی جیک هم
 
نمیزدن تا عملیات لو نره و سایر همرزماشون شهید نشن! و فقط
 
بوی گوشت کباب شده بود که...

یادمون نره کی بودیم
 
یادمون نره کی هستیم
 
یادمون نره چرا هستیم

و در آخر یادمون نره خیلی خون ها ریخته شد تا من و تو توی
 
آرامش باشیم

♥ شادی روح شهدای عزیزمون صلوات
۰۶ دی ۹۳ ، ۱۳:۰۸ مجتبی عزیزی
  یی شهدا ، دست ما رو هم بگیرین . . .
با عنایت به شرایط، حوادث و اتفاقات بوجود آمده در کشور های همسایه و  ویژه گی های خاص کشور عزیزمان ایران، تاکنون اگر آرامش وجود دارد و جنگی نداریم به برکت خون های پاک شهدا  همچون شهید حسن صادقی است.
۰۶ دی ۹۳ ، ۱۰:۵۰ جانباز دفاع مقدس
 انشا الله از راه به بیراهه منحرف نشویم  تا شرمنده وخجل شهدا نمانیم 
روح شهدا و شهید حسن صادقی گرامی باد
۰۳ دی ۹۳ ، ۱۴:۲۷ منصور کریمی
درس آموز می باشد.
شهدا زنده و ناظر بر اعمال ما هستند و هیچ شک و تردیدی در آن نیست
 در ارتباط با رویای صادقه از شهید حسن صادقی :
«رؤیا و خواب صادق»، خوابى است که با حوادث خارج از ما و حقایق عالم هستى مرتبط بوده و مستند به آنها است. در این نوع خواب، «نفس» انسان از عالم دنیوى گذشته و با توجه به هم سنخى‏ اش با عالم مثال و عالم مجردات، با آن دو مرتبط مى‏ گردد. از این رو اینگونه خواب ها  بیانگر واقعیت است و از گذشته یا آینده به درستی خبر می دهد و یافتن برخی پاسخ ها و دستیابی به منابع می تواند از این نمونه باشد.
روحش شاد.
روح شهید حسن صادقی و شهدا با 124 هزار پیغمبر و 14 معصوم محشور شود . 
 خواب های صادقه از شهید حسن صادقی به روشنی بیان کننده آن است که شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار شاهد بر اعمال و رفتار ما هستند و ما می توانیم در تمام مشکلات از شهدا مدد بگیریم.
شهید حسن صادقی  با این ارتباط  که با خانواده دارد  باعث سربلندی و افتخاری برای آنان می باشد
باید  ایمان و باور به سرای آخرت و اعتقاد به  کردار انسان در دنیا و سرنوشت او در آخرت وجود داشته باشد تا این ارتباط  نزدیک را بین یک شهید و  خانواده( از ابتدای شهادت فرزندشان  تا 30 سال بعد)  لمس کرد.
۲۹ آذر ۹۳ ، ۱۰:۱۱ همرزم شهید- جانباز
برابر آمار بنیاد شهید تاکنون ایران اسلامی به طرق مختلف از اول انقلاب تا ابتدای فروردین سال 92   تعداد 222 هزار و 285 شهید ، 550 هزار و 27 جانباز ، 42 هزار و 918 آزاده و در کل 822 هزار و 230 نفر ایثارگر (شهدا، جانبازان و ایثارگران )  تقدیم انقلاب کرده است   لذا ما بایستی خون شهدا  که در راه اهداف ناب اسلام محمدی  بر زمین جاری شده است پاس  و حراست بداریم و با تأسی به سیره شهدا راه درست را از غلط تشخیص دهیم که رضایت خدا در این است.  روح پاک شهید حسن صادقی و شهدا : صلوات
 آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم                    یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم"
 شهادت عالی ترین مقام و بالاترین کرامتی است که نصیب بندگان خاص و خالص پروردگار و دوستان زبده خداوند می شود.
 آدمی از رهگذر شهادت ،رتبه ای والا و مقامی بسیار شایسته می ابد و مورد نوازش و رحمت بی انتها الهی قرار می گیرد.

انشاالله امام شهدا ، شهدا و این شهید عزیز ما را نزد پروردگار خود شفاعت نمایند.  
 
۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۱:۴۲ مینا منصوری
    شهدا  همچون شهید حسن صادقی، دشمن را در تجاوز به خاک میهن اسلامی ناکام گذاشته و شکست دادند، اگر بخواهیم مقابل شهدا شرمنده نباشیم باید در پاسداری از خون پاکشان در مقابل جنگی نرمی که امروز دشمن (همان طراحان رژیم صدام در جنگ هشت ساله )   می خواهند جوانان ما را از این انقلاب بگیرند  ایستادگی کنیم و انشاالله در این جنگ و سایر جنگ های پیش رو که باز دشمنان به طرق مختلف طراحی خواهند کرد  به یاری خدا مقاومت و شکست دهیم.
۲۵ آذر ۹۳ ، ۱۵:۵۳ مجید حسینی
با سلام و احترام ، در صورت امکان تصاویری از شهید حسن صادقی را در پایگاه و سایت قرار دهید : 


 بسمه تعالی

شهدا؛! همان کسانی که برای پاسداری از دین و میهن سبکبارانه نقد جان خویش را در کف گرفتند و به استقبال گلوله های داغ و ترکش های سوزان رفتند و دشنه های دشمن زبون را در قلب خویش مهمان کردند تا ما و دینمان در امنیت و آرامش باشد، خداوند شهید حسن صادقی و دیگر شهیدان را با ائمه همنشین کند.

شهدا کجا ؟؟؟ ما کجا؟؟؟

چقدر از منش این شهدا دور شدیم


آنقدر خیره به دنیا ش در سخنانده و کور شدیم


معذرت از همه خوبان و همه همرزمان


ما برای شهدا وصله ی ناجور شدیم


شهدا در همه جا فاتح اصلی بودن


عجب اینجاست که ما این همه مغرور شدیم


شکر، با سابقه ی دوستیِ با شهدا


ما عزیز دل مردم شده مشهور شدیم


  پاسداری از خون شهدا در گرو عمل به آرمان های آنان  و انتقال آن آرمان ها به دیگران است. 
۲۵ آذر ۹۳ ، ۰۹:۴۴ زیبا دوست
بنام پروردگار خالق
ضمن قدردانی از عزیزانی که در امور این سایتفعالیت دارند  و همچنین سایر فعالانی که به ارائه مطالب ایثار و شهادت  می پردازند و نظرات صادقانه خود را در این خصوص ابراز داشته و می دارند.
نظرات درج شده بیان کننده عمق احساس احترام و علاقه به شهید و شهادت می باشد نظر این حقیر نیز این می باشدکه باید همواره در فضای عمومی جامعه، اسم و یاد شهدا طنین‌انداز باشد تا نسل امروز و فردا با اهداف شهدا آشنا شوند. یاد و نام  شهید حسن صادقی و شهدای راه خدا از خلقت انسان تا کنون گرامی باد.
۲۳ آذر ۹۳ ، ۱۲:۴۹ همرزم شهدا
ما همرزمان شهیدان و باقی ماندگان از دوران دفاع مقدس، سه دهه از عمرمان را بدون حضور فیزیکی شهدا طی کردیم و یاد شهدا را هرگز فراموش نکردیم . آیا تا چه میزان راه و هدف آنان را در سرلوحه کارهایمان قرارداده ایم، ؟؟؟
شهید حسن صادقی و دیگر شهدا حقی بر گردن ما دارند که انشاالله بتوانیم ادامه دهنده راهشان باشیم. 
۲۳ آذر ۹۳ ، ۱۱:۰۱ یاد یاران
دوران دفاع مقدس صحنة عاشورا و کربلا بود. بسیجیان در جیهه حضور پیدا می کردند و در دفاع از حق در خون خود می‌غلتند و صحنة جنگ را رنگین می‌کردند ،  راضی بودند  به رضای او، چرا که حسین(ع) آن طور به اینان آموخت. در این جهان بهترین نوع مرگ «شهادت»‌ در راه خدا بود که شهید حسن صادقی و سایر شهدا بهره بردند و به دیار باقی شتافتند. یادشان گرامی باد 
 عزت و آقایی، امنیت و آسایش امروز ما به برکت خون شهدا است. آن‌ها با تاسی از سید و سالار شهیدان و قیام عاشورا در مسیر الهی تا پای جان ایستادند.و اکنون مهمترین وظیفه ما حفظ راه و مسیر و خط نورانی شهدا و دفاع از ولایت است.
۱۸ آذر ۹۳ ، ۱۵:۲۸ همسر بسیجی
بسمه تعالی
زنده و گرامی باد یاد شهید حسن صادقی و شهدای انقلاب

درود برمردانی که مردانگی راباخون نوشتند...
درودبرمردانگی که نامردی راباغیرت پاسخ دادند...
درودبرمردانی که ...موشک راباموشک...پاسخ دادند....

همسر بسیجی

شعر شهید

**************

شهیدان را به نوری ناب شوئیم 
درون چشمه مهتاب شوئیم

----------------------------
مبادا خویشتن را واگذاریم
امام خویش را تنها گذاریم
ز خون هر شهیدی لاله ای رست
مبادا روی لاله پا گذاریم

----------------------------
تو ای مادر مکن زاری که من اکنون بسی شادم
نمردم زنده می باشم بود رنج تو در یادم
همانا شیر پاک تو مرا جانباز پرورده
که جان خویشتن را در ره قرآن ز کف دادم
تو هم بابای خوب من مکن شیون مزن بر سر
که باشد افتخار تو اگر بر خاک افتادم
شهید راه اسلامم فدای دین و قرآنم 
طنین جاودانم ،‌بانگ آزادیست فریادم
ما مدیون شهدا هستیم / راه آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم و شهدا را یاد کنیم با ذکر صلوات
۱۲ آذر ۹۳ ، ۱۷:۴۷ رزمنده دوران مقدس
  وای بر حالمان اگر عکس شهدا را میبینیم و عکس شهدا عمل میکنیم !!!!!
۱۲ آذر ۹۳ ، ۱۷:۴۱ رزمنده دوران دفاع مقدس
   گفتم کلید قفل شهادت شکسته است!

   یا اندر این زمانه، در باغ بسته است؟

   خندید و گفت: ساده نباش ای قفس پرست!

   در بسته نیست، پال و پر ما شکسته است!

یاد شهدا و شهید حسن صادقی زنده و گرامی باد.

۱۰ آذر ۹۳ ، ۱۱:۵۵ محمد دوست شهید نادری
با خواندن مطالب مربوط به شهید حسن صادقی بر خود لازم می دانم، بخشی از وصیت نامه شهید بسیجی عبدالمعاصی رضا نادری را  از این طریق تقدیم می کنم.
ای برادر به کجا می‌روی، کمی درنگ کن! آیا با کمی گریه و خواندن یک فاتحه شما بر مزار من و امثال من، مسئولیتی را که با رفتن خود بر دوش تو گذاشته‌ایم از یاد خواهی برد یا نه !؟  ما نظاره گر خواهیم بودکه تو با این مسئولیتی سنگین چه خواهی کرد!! والسلام_ ا
۰۹ آذر ۹۳ ، ۱۴:۲۸ همسفر جبهه
 بنام خدا
حضور شهدا را در طول سه دهه گذشته در کنارم لمس می کنم و بارها و بارها بخاطر این عزیزان که خون پاکشان را در راه حق نثار کردند از تصمیماتی منصرف و یا اینکه بر تصمیماتی پافشاری کردم که انشاالله روزی دست نیاز ما را بگیرند. یاد شهدا و شهید حسن صادقی بخیر.
ای کاش ما نیز در زمان دفاع مقدس در میان عاشقانه و داوطلبانه  جبهه حق علیه باطل به خیل شهدا پیوسته بودیم .
یاد  بسیجی شهید حسن صادقی و شهدا به خیر. یادشان همیشه زنده و گرامی باد.
سلام دوست عزیز می بایست همیشه یاد کنیم یاد شهدا را با ذکر صلوات
گرامی باد یاد و خاطره همه شهداء 
یاد شهداء همیشه زنده است تا آنان که خویش را مدیون خون شهدا می دانند 

۰۵ آذر ۹۳ ، ۱۰:۰۲ بسیج مسجد شهدا
یاد شهدا و شهید حسن صادقی گرامی باد.
خوندن این وصیت نامه، زندگی نامه و خواب صادقه شهید برای خیلی ها  از جمله اینجانب مفید بوده و هست .
خدا  شهید حسن صادقی را با ائمه محشور کند.
بنام خدا
هفته بسیج مبارک باد.
سلام و صلوات خدا بر امام شهیدان، شهیدان بسیج، رهبر بسیجیان و همچنین بر زنان و مردانی که سنگر آنان را  همچنان پاس داشته اند. برای سپاس و ادای تکلیف ابراز می دارم . یادشان همیشه زنده و راهشان همیشه پاینده باد.
بسیجیان لایق شهادت،  پس از حضور در جبهه‌ها و شرکت در عملیات و نبرد ها، افتخار آفریدند و نهایت شربت شهادت نوشیدند  و روح بلندشان را از این جسم خاکی به پرواز درآوردند تا در نزد پروردگار یکتای خود ماوی گزینند. یادشان شاد و گرامی
مطالب مندرج در زندگی نامه، وصیت نامه و خاطرات صادقه  شهید حسن صادقی و سایر شهدا  درسی است برای ما انسان های خاکی و مادی
با تشکر و قدردانی از سایت شما در پیام رسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
امروز همه باید فضای جامعه را به ایثار و شهادت معطر کنند و در ترویج این فرهنگ متعالی تلاش کنند چراکه هرچه ما برای اشاعه این فرهنگ در جامعه گام برداریم در مقابل ایثار و از خود گذشتگی شهیدان ناچیز است.
با تشکر و قدردانی از سایت شما در پیام رسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
امروز همه باید فضای جامعه را به ایثار و شهادت معطر کنند و در ترویج این فرهنگ متعالی تلاش کنند چراکه هرچه ما برای اشاعه این فرهنگ در جامعه گام برداریم در مقابل ایثار و از خود گذشتگی شهیدان ناچیز است.
۰۱ آذر ۹۳ ، ۰۸:۴۳ رضا فغانی

کسانی که رخت بربستند تا با نثار خون پاکشان به ندای امام ورهبر خود پاسخ داده باشند و از ناموس وخاک وطنشان جانانه دفاع نمایند.

شهیدان که به هیچ ادعایی سر تعظیم به سوی حق فروبردند و به وعده گاه اصلی شان که همان بهشت برین بود رهسپار شدند.

وبراستی این هست وعده الهی برای کسانی که خالص و بی ریا قدم به راه حقیقت و آزادی می نهند.

و وظیفه ما در قبال این خونهای پاک بسیار دشوار و سنگین می باشد.

خون پاک و شریفی که قطره قطره آن از وجود بزرگ مردانی ریخته شد،که تاریخ بشریت به خود نخواهد دید.

ضمن تشکر از اطلاع رسانی شما لازم می دانم یادشهید حسن صادقی و سایر شهدا را گرامی بدارم .
شهیدان این انقلاب  کسانی هستند که  در زمان حضورشان در دوران دفاع مقدس امام (ره) به آنان می گفت «من بردست و بازوی قدرتمند شما، که دست خدا بالای آن است، بوسه می‏زنم، و بر این بوسه افتخار می‏کنم» 
یادامام و شهدا گرامی باد
نام و یاد شهدا را باید با ادب و احترام  یاد کنیم.
  بنام خدا:
خواب های صادقه شهید بزرگوار حسن صادقی هر فردی را به یاد آیه 169 آل عمران می اندازد. که تفکر در آن لازم است
 ( البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده اند بلکه زنده به حیات ابدی شده اند و در نزد پروردگارشان متنعم خواهند بود ) 
راه شهدا، راهی است که فقط یاران خدا در آن قدم نهاده‌اند. 
 روح شهید حسن صادقی  و سایر شهدا  با پیامبر، امامان و انسان های پاک خداوند محشور و یادشان  گرامی باد

       مظهر قدرت ایران شهدا هستند. 
       یادشان ګرامی باد.
دوست ندارم که در حجله بختم به سعادت برسم
دوست دارم که در سنگر عشقم به شهادت برسم

۲۱ آبان ۹۳ ، ۱۴:۵۷ زهرا احمدی
شعری در وصف شهیدا 

پرنده! دعا کن که طاقت ندارم‏
براى پریدن شهامت ندارم‏
چگونه نمانم که حتى کمى هم‏
به چشمان پاکت شباهت ندارم‏
صدا مى‏زنى نام من را ولیکن‏
زبانى براى اجابت ندارم‏
ببین از تو پنهان نباشد که حتى‏
براى پریدن لیاقت ندارم‏
دعا کن که من دیگر آتش بگیرم‏
دعا کن پرنده! که طاقت ندارم‏
چگونه بگویم برایت برادر
مجالى براى شهادت ندارم

      در راه دوست کشته شدن آرزوی ماست        دشمن اگرچه تشنه بخون گلوی ماست

     از جان گذشته­ ایم و به جانان رسیده­ ایم         در راه وصل این تن خاکی عدوی ماست

     خاموش گشته­ ایم و فراموش کی شویم        پس این قدر که در همه جا گفتگوی ماست

     هر جا که هست روی زمین ارغوان و سرخ      آبش زخون دل، گلشن از خاک کوی ماست

      ګر  بسته اند  مردم ظالم  زبان  خلق            غم نیست که غالب دلها بکوی ماست

کم کاری در وظایف و بی توجهی به اهداف اسلام ناب محمدی خیانتی است بزرگ به خون

 شهیدان  عزیز 

شهیدان را با آب پاک شو ئیم

درون چشمه مهتاب شوئیم

شهیدان همچو آب چشمه پاکند

شگفتا آب را با آب شوئیم


روح شهدا و شهید حسن صادقی شاد شاد شادږ

از اینکه سایت شما و برخی سایت ها ، مهم‌ترین وظایف خود را  معرفی شهدا و ایثارگران  و ذکر رشادت‌ها و خدمات آنان کرده اید که این روش بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت، کمال تشکر و قدردانی را داریم . خواب های صادقه از این شهید بسیار تأثیر گذار است .

مطالب ارائه شده توسط بینندگان در ارتباط با  شهید حسن صادقی و سایر شهدا،  بیان کننده اهمیت به نقش، جایگاه  و ادامه و زنده نگاه داشتن راه شهدا است. مطالب درج شده بسیار زیبا و خواندنی بود.

اگر به وصیت و اعتقادات شهدا عمل کنیم هیچ کس نمی تواند به فرهنگ و عزت ما  صدمه ای وارد کند.

یاد شهید حسن صادقی  زنده باد

بنام خدا

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

     خوشا به حال خانواده این شهید عزیز،  چه در زمان حضور فیزیکی ، چه در زمان حال حاضر که  بیش از 33 سال پیکر پاک و مطهرش شهیدشان به دیار حق شتافته،  دست یاری و مدد او را دارند. واقعیت گفته رهبر انقلاب که فرمودند شهدای ما کمتر از امام زاده ها نیستند در  زندگی نامه، وصیت‌نامه و رویای  صادقه ، شهید حسن صادقی   قابل لمس است. انشاالله ما را شفاعت نمایند.


سلام علیکم،

جان دادن در راه آرمان های اسلامی ناب محمدی افتخاراست  که نصیب این شهید والامقام   و شهیدان دیگر شده است .

 از سوی دیگر بیان رشادت ها و از خودگذشتگی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و حفظ و ترویج این فرهنگ در جامعه، دارای جایگاه ویژه ای است. لذا جای تشکر  از شما و همکاران محترمتان دارد، خسته نباشید .

۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۴:۰۹ از طرف ایوب پرند آور

اشعار دلتنگی  (ویژه شهداء)

رفته بودم سفری سمت دیار شهدا

که طوافی بکنم گرد مزار شهدا

به امیدی که دل خسته هوایی بخورد

متبرک شود از گرد و غبار شهدا

هرچه زد خنجر احساس به سر چشمة چشم

شرمگینم که نشد اشک، نثار شهدا

خشکی چشم عطش خورده از آنجاست که من

آبیاری نشدم فصل بهار شهدا

چون نشد شمع که سوز دل سنگم شب عشق

کاش می شد که شود سنگ مزار شهدا

آخرین خط وصایای دل من این است

که به خاکم بسپارید کنار شهدا

                           

انگیزه های پاک و مقدس  شهدا و رزمندگان اسلام آنقدر خالص و زیباست که فقط کافی است آنها را درست معرفی کنیم تا به جای قهرمان های رنگارنگ و دروغین سینمایی و ورزشی و ... به عنوان الگو مورد پذیرش نسل جوان واقع شوند. روح پاک شهید حسن صادقی و سایر شهدا شاد 
فرهنگ ایثار و شهادت، یک فرهنگ عاشورایی است که تنها راه نجات بشریت تحت ظلم امروز از دست یزیدیان زمان است و مسلمانان با تمسک به این فرهنگ می توانند در برابر زورگویان جهان ایستادگی کنند.

کاش میشد تا خدا پرواز کرد

پای دل از بند دنیا باز کرد

کاش میشد از تعلق شد رها

بال زد همچون کبوتر در هوا

             خوشا آنان که بر بال ملائک نشستند و صفا کردند و رفتن / خدایا به من هم بال پرواز ده
اگر مروری بر زندگی، وصیت و خاطره صادقه این شهید  و سایر شهدابزرگوار داشته باشیم،  روشن و گویا است که شهید عزادار نمی خواهد،رهرو می خواهد...


اهمیت تجلیل از شهدا و نقش ارزشمند شهدا  از اهمیت بسیاری برخوردار است و هنوز در همه عرصه‌ها  شهید تقدیم می‌کنیم و وامدار خون شهدا هستیم.
۰۶ آبان ۹۳ ، ۱۱:۲۳ جامانده از سفر
ای کاش در زمان دفاع مقدس که خالصانه شهدا راه مولای خود" حضرت سیدالشهدا  ابا عبدالله الحسین (ع) را انتخاب کردند و همانند یاران باوفایش تا آخرین لحظه  ایستادند تا به شهادت رسیدند، ما نیز شهادت را در آغوش می گرفتیم و با آنان به دیدار معبود خود می شتافتیم .
 لیکن در حال حاضر وظیفه اول ما  حفظ راه  و  پاسداری از خون شهدا است .
 یاد شهید حسن صادقی و سایر شهدا که خالصانه پر کشیدند به خیر.
 شهیدا ایران زمین ارادت خود را  به امام حسین (ع) ثابت کرده اند و به بهترین نحو پیروی خود را نشان دادند.
محرم بهاری است که از دل زمستان بنی امیه بیرون زد و 72 لاله گلگون کفن را در نینوا رویاند و امروز اگر سر تعظیم در برابر زورگویان عالم خم نمی کنیم وام گرفته از فرهنگ ایثار شهادتی است که در سیره کلیه ائمه اطهار علیم السلام و به ویژه فرهنگ عاشورایی بوده است.
یاد شهدا  که ادامه دهنده راه سالار شهیدان  می باشد به خیر
۲۸ مهر ۹۳ ، ۱۱:۱۱ مریم حسینی

بسمه تعالی

مظهر قدرت ایران شهدا هستند.

 یاد شهدا بخیر  تقدیم می شود پیام رهبر انقلاب که یکی از بهترین پیام ها مرتبط با شهید و گرامیداشت شهدا می باشد.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

سلام بر ارواح طیبه شهدا و درود بر اراده بلند و اندیشه بزرگ آنان که پای از بند خاک گسستند و بال به پرواز در افلاک گشودند.

یاد شهیدان، یادبود ارزشهای انسانی است و گرامیداشت آنان، تجلیل از برترین خصایل بشری است.

۲۸ مهر ۹۳ ، ۱۰:۳۵ علی دولتیان

تقدیم به شهدا

ازهیبت آن مرد زمین می لرزید

زیر قدمش گشت و کمین می لرزید

در منطقه هر گاه که می رفت به گشت

سوگند ندارد تن مین می لرزید


 حماسه سازان و راست قامتان همیشه زنده ی تاریخ هستند. سلام بر سید الشهدا، شهدا کربلا و شهدای دفاع مقدس،
 زندگی نامه ، وصیت و خاطرات صادقه این شهید بزرگوار بسیار درس آموز است. کافی است زندگی نامه و وصیت نامه شهدا را سرمش زندگی خودتان کنیم و تا آنجایی که از دست‌مان برمی‌آید به آن عمل کنیم. روحشان شاد
 حماسه سازان و راست قامتان همیشه زنده ی تاریخ هستند. سلام بر سید الشهدا، شهدا کربلا و شهدای دفاع مقدس،
 زندگی نامه ، وصیت و خاطرات صادقه این شهید بزرگوار بسیار درس آموز است. کافی است زندگی نامه و وصیت نامه شهدا را سرمش زندگی خودتان کنیم و تا آنجایی که از دست‌مان برمی‌آید به آن عمل کنیم. روحشان شاد
درود برشما :هرچه ازشهدا بگوئیم کم کفته ایم - بسی کفتیم وکفتند از شهیدان، شهیدان را شهیدان می شناسند 
به یادشهدا و امام شهدا والخصوص شهید حسن صادقی /اجرشما باشهدا التماس دعا/ 
 از زحمات تک تک  شما و عزیزانی که مطالب  مربوط به شهدا و ایثارگران جبهه های دفاع مقدس  رو دردسترس ما قرار دادند تشکر فراوان دارم والتماس دعا
سلام علیکمیاد شهیدان به خیر
سالهای نه چندان دور در کوچه پس کوچه های خاکی اطراف ما افرادی قدم میزدند که اکنون آسمانی شده اند و با نثار جان خود در راه دوست مدال افتخاری را بر دوش نهادند که تا ابد به آن افتخار می کنند شهدایی که با پیروی از نائب بر حق امام زمان برای تحقق ظهور اخرین حجت حق تلاش کردند وخود را در خیل (انصارالمهدی )قرار دادند 
۰۱ مهر ۹۳ ، ۱۵:۵۹ بازمانده دفاع مقدس
*هفته دفاع مقدس گرامی باد*
یاد شهیدان ، امام شهیدان  و شهید حسن صادقی از شهدای عملیات رمضان  به خیر
شهیدان از می توحید مستند
شهیدان سرخوش از جام الستند
نمردند و نمی میرند هرگز
شهیدان زنده ی جاوید هستند
۰۱ مهر ۹۳ ، ۱۵:۴۹ تقوی (آرزومند شهادت)

زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن او والگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظائف جامعه نسبت به شهید می باشد.

این نکته افزودنی است که فایده انجام این نوع وظائف عمدتاً به خود مردم بازمی گردد و در حقیقت این ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم، نه آن که شهدا نیازمند بزرگداشت ما باشند.

اجر و مقامی که شهدا نزد پروردگارشان دارند با بزرگداشت یا غفلت مردم از آنان کم و زیاد نمی شود. بزرگداشت و تکریم شهید در جامعه یعنی بزرگداشت و تکریم فرهنگ شهادت و تمام نیکی ها و ترویج روحیه ایثارگری و فداکاری برای ارزش ها و دفاع از جامعه وسرزمین اسلامی. فرهنگ و روحیه ای که قوام و بقاء جامعه و نظام و سرزمین اسلامی، همواره نیازمند به آن می باشد.

همزاد کویرم تب باران دارم

در سینه دلی شکسته پنهان دارم 

در دفتر خاطرات من بنویسید 

من هر چه که دارم از شهیدان دارم
شهداء گرانبهاترین نگین افتخارات دفاع مقدس هستند که با رشادت های خود بهترین پیام دفاع مقدس و ثبت بزرگترین حادثه تاریخی (ذلت غرب وعزت ایران) را به نمایش گذاشتند. 
تسلیمی


شهادت قله و اوج کمال

شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترین مفاهیم معارف الهی است. شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می کند و قطرة وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد. 


«شادی روح امام و شهدا صلوات»یادباد آن روزگاران یادباد.
۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۳۵ مجتبی مسلمی
شهدا رفتند و به تکلیفشان عمل کردند و ما که ماندیم باید وظیفه مان را بشناسیم و به آن عمل کنیم و دچار انحرافات و کج رویها نشویم. روح شهدا و این شهید عزیز با پیامبران و معصومین محشور باشد. 

شعر زیر که برای شهیدی از شهدا سروده شده است  تقدیم می شود


دیشب به خوابم آمد روح حسن چو نوری

شأن شهید را او ، می گفت با چه شوری

اینجا ملاک عشق است پیمان با ولایت

باید نمود پرواز تا مرز بی نهایت

میعادگاه معشوق با عاشقان بهشت است

این مرتبت که بینی محصول کار و کشت است

با کاروان مولا هر کس نخواهد آمد

این لطف حقتعالی ، جز از دعا نیامد

مأوای ما شهیدان نزد حسین زهراست

جز راه رهبری نیست راه سعادت و راست

فرزند و خانمانم باید دعا نمایند

با رمز یا حسین بر ، قبر شهید آیند

هر کس ولایتی نیست در دام سخت دنیاست

با تأیید ولایت جای شهید اینجاست

عمری به عشق و مستی با امت و امامیم

همراه کاروان با ، صاحب زمان بیائیم

باید دهیم جان را در راه حفظ اسلام

گردد به قدرت حق دشمن ذلیل و ناکام

ای صادقی شهادت مختص عاشقان است

شرط تعهد ما ایثار مال و جان است

********


بنام پروردگار یکتا
خداوند را شاکرم به خاطر همه نعمت هایش و لطفش از نوع  شغلم که ارتباط با رزمندگان دوران دفاع مقدس و و همنشینی با خانواده شهدا است ، لیکن اگر در زمان جنگ من نیز به خیل شهدا پیوسته بودم بسیار آسوده خاطر بودم انشاالله شهدا ما را شفاعت نمایند. 
۰۱ مرداد ۹۳ ، ۱۴:۵۶ عسگری رزمنده دوران دفاع مقدس
با سلام: از  سایت شما  و مطالب درج شده مرتبط با شهدا از جمله مطالب این شهید عزیز ( رویای صادقه ، زندگی نامه و وصیت‌نامه شهید حسن صادقی ) خیلی بهره مند شدیم و از شما بسیار متشکر هستیم. خدا شما را حفظ کند و در سایه توجهات حضرت حق باشید.
۰۱ مرداد ۹۳ ، ۱۴:۴۹ محسن عسگری رزمنده دوران دفاع مقدس
با سلام: از  سایت شما  و مطالب مرتبط با شهدا از جمله رویای صادقه ، زندگی نامه و وصیت‌نامه شهید حسن صادقی   خیلی بهره مند شدیم و از شما بسیار متشکر هستیم. خدا شما را حفظ کند و در سایه توجهات حضرت حق باشید.
۱۷ تیر ۹۳ ، ۱۴:۱۹ جاماندگان از راه دوران دفاع مقدس

خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند!

 خوشا به حال آنان که در این قافلة نور، جان و سر باختند!

خوشا به حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند!

یاد شهدای عملیات رمضان  و این شهید بزرگوار که جاودانه شد در آن عملیات است بخیر

ماه مبارک رمضان، ماهی است که دل‌ها با خدا پیوند می‌خورند و جان‌ها آسمانی‌تر می‌شوند.
خوشا به حال آ این شهید و سایر شهدا که بوی وصال را از دور استشمام کردند و بی ‌سر و پا به آتش شوق گام نهادند و به سوختنی از جنس جاودانگی رسیدند.

‌شهدای رمضان؛ اسناد تابناکی‌اند از حقانیت نهضت اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و مظلومیت مردمی که برای دفاع از نظام نوپای خود و حفظ دستاورهای انقلابشان و نیز پاسداری از کیان و وطن خویش، به ضیافت الهی بار یافتند.

۰۷ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۰۵ محمود صادقی
 بسمه تعالی 
با تشکر و سپاس مجدد از زحمات شما در ارائه مطالب و ترویج  یاد شهدا:
برخی از عکس های این شهید بزرگوار  و عزیز   دربخش  ایثار و شهادت سایت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
( www.ccoip.ir) قابلیت دسترسی است ( با درج نام شهید حسن صادقی در قسمت جستجو ایثار و شهادت سایت فوق) 
در صورت امکان تصاویری از این شهید بزرگوار نیز درج شود. انشالله در آینده تعدادی دیگر از عکس این شهید نیز تقدیم می شود.



بسمه تعالی
سلام علیکم
احتراماً، از درج مطالب مربوط به زندگی نامه، وصیت نامه و خاطرات صادقه از شهید حسن صادقی در آن سایت صمیمانه تشکر و  قدردانی می نمایم.
و تقاضا دارم در سطر 13 کلمه اسلامی که به اشتباه ایلامی درج شده است تصحیح شود  ( با اوج‌گیری انقلاب ایلامی ) اصلاح شود به (با اوج گیری انقلاب اسلامی ) از خداوند متعال سلامتی و توفیق روزافزون آن جناب و همکاران محترمتان را مسئلت دارم. در صورت امکان تصاویری از این شهید بزرگوار نیز درج شود 
پاسخ:
سلام
ممنون از تذکرتون
لطفا اگر تصویری از این شهید بزرگوار دارید لطف کرده وبه آدرس ایمیل ما shohada.v@gmail.com ارسال نمایید.
بسمه تعالی 
با سلام و احترام و تشکر و قدردانی

با سلام و احترام  از همه کسانی که در یادبود شهدا و این شهید عزیز( حسن صادقی) قدم برداشته اند تقدیر و تشکر می کنیم.
وصیت نامه شهید بزرگوار، زندگی نامه و خاطرات صادقه از این شهید والامقام و عزیز   دربخش  ایثار و شهادت سایت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی( www.ccoip.ir) قابلیت دسترسی است ( با درج نام شهید حسن صادقی در قسمت جستجو ایثار و شهادت سایت فوق) 
پاسخ:
باسلام
ضمن تشکر از همراهی وهمکاری شما٬اطلاعات شهید بزرگوار حسن صادقی در این پایگاه و سایت شهدای شرق بروزرسانی شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">