شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

*** وبسایت شهدای شهرستان ورزنه ***

آماده ی به کارگیری نظرات شما خواهیم بود.
دلم براتون تنگ شده.نمیدونم چرا نمیشه در مورد شما قلم بزنم.ترسم از اینه که دیگه نگام نکنید.چرا چند روزه توفیق نوشتن در مورد شما رو پیدا نکردم.قربون مظلومیتتون برم.قربون دلای پاک و عمل مخلصتون برم که دنبال هیچی نبودید الا رضایت خدا.

که می گوید شما رفتید و ما ماندیم؟
ما میرویم و شما مانده اید!
شما هستید تا همیشه تا هنوز
ای شمعهای جاودان بتابید بر ما سیاه سیرتان روشن صورت
وگرنه
جهان باز می ایستد از چرخ و ما هم
چه شد که روزی خور مهربان پروردگار شدید؟
چه شد که بهشت برایتان سر فرود آورد؟
کمی از یقینتان وام میدهید آیا؟
به آدمیان "عصر معراج پولاد و آهن"
که میگوید موج جنگ شما را مست کرده
ماایم که مردیم به تاریکی گناه
موج آرزوها ما را کشت
میرانده شدیم به دوری از شما
آی آدمها! به کجا چنین شتابان
چطور شود که رویای شبانه مان را مردان بی ادعا پر کنند
ما که مدعیم و مفتخر به روزمرگی زندگی دروغ مان
زنجیر هوس بسته به پاهامان
طمع و فریب آکنده چشمهامان را
ذلت و دریوزگی میکشد دستهامان را
غرور و تکبر را فریاد میکند قلب هامان
اینجا ظلمات است
نه ماه و نه ستاره ! خالی است شبهامان
بی فروغ و منور به نور مصنوعی : روزهامان تابنده
آی شهیدان! به کجا چنین شتابان؟
آری! نزد منور الانور روزی بخورید
به حق شما را سزد نورانیت تا همیشه تا ابد تا هنوز...

مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

۲۸ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است


زندگینامه این شهید گرانقدر بزودی...

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۲ ، ۰۰:۰۰
حاجی

شهیدحسن علیزاده فرزند علی درسال 1346 دریک خانواده مستضعف ومحروم پابه عرصه وجودنهاد.خانواده اوبه علت فشارمالی ومشکلات ناشی ازآن مجبور به ترک ورزنه وهجرت به اصفهان ونواحی اطراف آن گردید و شهید علیزاده پس از رسیدن به سن شش سالگی دریکی ازمدارس ابتدایی اصفهان مشغول به تحصیل شد.بعدازیکسال بابازگشت خانواده اش به ورزنه درمدرسه ابتدایی شهیدترابی به تحصیل ادامه داد.علیرغم فشارهای سخت وتحمل ناپذیر او که شیفته علم ودانش بود و استعدادبسیارخوبی نیزداشت درمدرسه راهنما یی سیدجمال الدین اسدآبادی ادامه تحصیل داد.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۰
حاجی

شهید عوضعلی دشتبانی فرزند حسین در سال 1343 در یک خانواده کشاورز در ورزنه متولد شد.از سن7سالگی در دبستان شهید ترابی(ضیاء سابق)مشغول به تحصیل شد و تا کلاس چهارم ابتدایی را با موفقیت به پایان رسانید.پس از اجبار به ترک تحصیل ،به علت مشکلات مالی و کار کشاورزی به کمک خانواده خود شتافت و در لباس یک کشاورز پرکار سنین نوجوانی را پشت سر گذاشت.پس از تشکیل بسیج مستضعفین در ورزنه یکی از اعضای فعال بسیج بوده و پس از مدتی جهت فراگیری فنون نظامی به یکی از پادگان غدیر اصفهان اعزام شد.شهید دشتبانی برای اولین بار در سال1360عازم جبهه های نبرد شد.پس از یکسال نبرد مخلصانه در جبهه های جنگ و شرکت در عملیاتهای متعدد با عنوان سرباز پاسدار در مهندسی رزمی لشکر مقدس امام حسین(ع)مشغول خدمت شد.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۰
حاجی

شهید ابوالقاسم فاضلی فرزند حسین در دی ماه سال 1341 در ورزنه بدنیا آمد و در یک خانواده مذهبی پرورش یافت.پس از طی دوره ابتدایی در دبستان شهید ترابی به سبب مشکلات مالی خانواده و نیاز به او در کار کشاورزی مجبور به ترک تحصیل شد.قبل از قیام شکوهمند ملت مسلمانان ایران علیه رژیم ستم شاهی در مجالس مذهبی و عزاداری سالار شهیدان شرکت فعال داشت و با شروع نهضت در کنار سایر برادران در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت داشت.پس از پیروزی انقلاب و فرمان امام امت مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین به عضویت بسیج ورزنه درآمد.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۰
حاجی


عوض علی و حسن علی پسر عمه و دایی بودندو در یک روز شهید شدند.اول حسن سپس عوض


ارسال شده توسط خانواده ی شهید باقری



شهید حسن باقری فرزند تقی در سال 1341 در یک خانواده کشاورز دیده به جهان گشود.شرایط خانواده او ایجاب میکرد که از همان آغاز کودکی به کار کشاورزی و دامداری بپردازد و به همین علت نتوانست در مدرسه روزانه به تحصیل بپردازد و به ناچار در کلاسهای درس شبانه خواندن و نوشتن را فرا گرفت.دوران کودکی و نوجوانی را بدین ترتیب سپری نمود.در سال1360به خدمت سربازی اعزام شد و پس از فراگیری فنون نظامی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت شد.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۰
حاجی



۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۰
حاجی

شهید حسن محبوبی فرزند حیدر درسال 1343 در یک خانواده کشاورز دیده به جهان گشود.پس از رسیدن به سن شش سالگی راهی دبستان شد و در دبستان شهید مقصودی دوره ابتدایی را با موفقیت به پایان رساند.از آن پس شهید محبوبی به کار کشاورزی و کار با ماشین آلات کشاورزی پرداخت و در همه حال کمک حال خانواده خود بود.او در سال1362جهت گذراندن خدمت سربازی وارد سپاه شد و پس از فراگیری فنون نظامی به کردستان اعزام شد و بمدت20ماه در نواحی دیوان دره به نبرد با تجزیه طلبان کرد پرداخت.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۰
حاجی


شهید حسین میراحمدی سومین شهید ازخانواده بزرگوار میراحمدی است.او سومین هدیه ای است که این خانواده شهیدپرورتقدیم اسلام نموده است.
شهید حسین میراحمدی  فرزند میرزا حسن درسال 1348 دریک خانواده کشاورز ومستضعف متولد شد.شرایط زندگی واوضاع خانواده چنین اقتضا میکرد که ازهمان آغازبه کار وفعالیت بپردازد ودرکار کشاورزی کمک کار پدر خودباشد.ازآنجا که علاقه زیادی به تحصیل داشت پس ازفراغت ازکارهای طاقت فرسای روزانه ،شبها به کلاس درس میرفت. پس ازشهادت دومین برادرش ابوالفضل دیگر آرام و قرار نداشت وتصمیم گرفت سلاح برزمین افتاده او رادر دست گرفته وراه او رادرجبهه های جنگ ادامه دهد.

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۰
حاجی

شهید علیرضا یزدی فرزند رضا درسال 1343 دریک خانواده با ایمان و زحمتکش در ورزنه متولد شد.درسن 5سالگی به مکتب رفت وپس از فراگرفتن قرآن مجید روانه دبستان شد وپس ازاتمام دوره ابتدایی مدتی درکلاس اول راهنمایی مشغول تحصیل بود ولی بنا به عللی ازقبیل مشکلات مالی بااینکه از هوش وذکاوت خاصی برخورداربود مجبور به ترک تحصیل شد وبه کارکشاورزی پرداخت.درکارکشاورزی جدیت زیادی داشت وبسیارپرکار بود،بطوری که تعجب وتحسین همه رابرمی انگیخت.ایشان درنهایت سادگی زندگی میکرد.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۰
حاجی


امــــروز روز پنجم است که در محاصره آب هستیم 

آب را جیره بنــــدی کرده ایم
عطش همــــه را هلاک کرده
همه را به جز ، شهدا کـــــه در انتـــهای کانال خوابـــیده انــد .
دیگر شهدا تـــشنه نیستند ...

آخـــرین بـــرگ از دفترچه یادداشت یـــکی از شهدای گردان حــنظله 
لشــکــر ۲۷ محمد رسول الله کــه در کــــانـــــــال ســـــوم فـــــکه و در حین تفحــص بــه دست آمد .

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۰
احسان ورزنه


۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۰
حاجی

شهید سید ابوالقاسم کاظمی فرزند سیدحسین اول خردادماه 1348 در ورزنه دیده به جهان گشود. زندگینامه شهید سید ابوالقاسم کاظمی را از زبان برادرش نقل می کنیم:چون ما در یک خانه مستاجری نشیمن داشتیم اوبا رنج و مشقت زیادی زندگی را سپری کرد.مشکلات مالی خانواده موجب شد که او از سن5سالگی به کار بپردازد.از سن5سالگی بمدت یکسال به شغل چوپانی اشتغال داشت.چون سنش خیلی کم بود در برابر زحمات زیاد دامپروری تاب مقاومت نیاورد و بر اثر ابتلای شدید به بیماری حصبه بمدت دو ماه در بیمارستان بستری گردید.پس از آن برای فرا گرفتن قرآن مجید روانه مکتب شد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۰
حاجی

شهید امیرحسین رمضانی فرزند میرزا علی درسال 1343 در ورزنه بدنیا آمد. امیرحسین رمضانی در عملیات خیبر درمنطقه طلائیه در تاریخ 1362/12/10 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
از خانواده ،دوستان وآشنایان این شهید بزرگوار خواهشمندیم جهت تکمیل زندگینامه این شهید،کلیه مطالب خود رابرای ما ارسال نمایند.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۰
حاجی

شهید رضاعلی آهکی فرزند عبدالحسین روز اول فروردین ماه 1343 در ورزنه دیده به جهان گشود.خانواده وی از طریق دامداری و دامپروری امرار معاش می کرد.شهید رضاعلی آهکی بعلت مشکلات مالی خانواده مجبور شد از همان کودکی به کمک خانواده خود بشتابد تا در گذراندن زندگی ساده ای که داشتند آنها را یاری دهد.همینکه توانست٬چوبدستی بدست گرفته و از دامها مواظبت کند به چوپانی پرداخت وی به خاطر علاقه زیاد به درس و یادگیری خواندن و نوشتن و به این علت که در مدارس روزانه نمی توانست تحصیل کند به کلاسهای شبانه می رفت و با تلاش پیگیر توانست مدرک پایان تحصیلات ابتدایی را بگیرد.

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۰
حاجی

شهید محمود اراهیمی فرزند علی اکبر درسال 1341 در ورزنه تولد یافت.از سن شش سالگی راهی دبستان شد وپس ازاتمام دوره ابتدایی بعلت وجود مشکلات وموانع بر سرراه ادامه تحصیلش ناچار ترک تحصیل کرد وبه کارکشاورزی ودامداری پرداخت.دراین کارهای پرزحمت وبابرکت درامر امرارمعاش خانواده کمک می کرد ویکی دوبار براثر حوادثی ازخطر مرگ حتمی نجات یافت.بالاخره با همه دردها ورنجهای نهفته درزندگی که معمولا برای هرانسانی وخصوصا مردم محروم ورزنه کم وزیاد وجود دارد بزرگ شد.

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۰
حاجی

شهید سید رضا حسینی فرزند سیدمحمد در سال 1341 در ورزنه بدنیا آمد و از همان آغاز حیات دچار رنجها و دردهای شدید شد.زندگینامه سراسر افتخار آمیز این شهید را به نقل از خانواده گرامیش بازگو می کنیم: سید رضا در سن یک سالگی به مرض سختی مبتلا شد٬به طوری که هیچ امیدی به زنده ماندن او نبود به همین جهت او را به قم بردیم تا از حضرت معصومه(س)شفا بگیریم.بیماری او پانزده ماه طول کشید تا بالاخره در یک شب جمعه از آن بیماری شفا یافت.در سن پنج سالگی او را به مکتب بردیم و دوسال در آنجا بود و قرآن را فرا گرفت٬بعد او را به دبستان فرستادیم و تا کلاس پنجم را گذراند ولی به علت کمبود امکانات و عدم توانایی ما ترک تحصیل کرد و به کار مشغول شد تا در تأمین معاش کمک حال ما باشد.

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۰
حاجی

شهید احمد سعیدی فرزند سعید از زمره شهدای مظلوم کردستان است.زندگینامه این شهید را از زبان پدرش بشنوید:"احمد در تاریخ شانزدهم فروردین ماه 1346 در شهرستان ورزنه به دنیا آمد.با تولد این کودک امید تازه ای و شور و شوق تازه ای نصیب خانواده ما شد و من با کشاورزی و کارگری و زحمت فراوان سعی در تربیت و آسایش او داشتم.در سن شش سالگی او را به مدرسه بردم.در سن هفت سالگی حادثه مهمی در زندگی او رخ داد که به عنوان خاطره ای نقل می کنم.یک روز در تابستان او را با خودم به صحرای گاوخونی بردم٬و چون مشغول کار شدم احمد هم نزدیک من بازی می کرد٬کم کم رفته بود کنار رود خانه و در رودخانه افتاده بود٬من ناگهان متوجه شدم احمد نیست.

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۰
حاجی

شهید علی اصغر قطبی فرزند رضا در سال 1349 در ورزنه متولدشد.ازسن شش سالگی راهی دبستان شدوچون دانش آموزی تیزهوش وبااستعدادبوددردرس همیشه موفق بو د. با وجود کمی سن درپشتیبانی ازنظام جمهوری اسلامی وپیروزی آن همتی والاداشت وبه خاطرهمین علاقه،ازکودکی واردبسیج شد.خانواده اش نقل می کنندکه بارها آرزوی رفتن به جبهه را داشت ومی گفت :ای کاش من هم می توانستم به جبهه بروم.چندماهی دربسیج ورزنه فعالیت می کرد وشب ها نگهبانی می داد.

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۰
حاجی

شهید علی کریمی فرزند حسین در سال 1343 در یک خانواده کشاورز در ورزنه متولد شد.او دوره ابتدایی را در مدرسه شهید ترابی و دوره سه ساله راهنمایی را در مدرسه راهنمایی سید جمال الدین اسد آبادی به پایان رساند.همزمان با تحصیل در اوقات فراغت به خصوص در تابستانها در مزرعه به کار کشاورزی مشغول بود.با شروع نهضت اسلامی با وجودیکه  در سنین نوجوانی بود در فعالیتهای اسلامی و سیاسی شرکت فعال داشت و در مدرسه از دانش آموزان پیشگام در نهضت اسلامی بود.پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دبیرستان ورزنه به ادامه تحصیل پرداخت و هم زمان با تحصیل و کار کشاورزی در انجمن اسلامی شهر ورزنه به فعالیت مشغول شد.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۰
حاجی

شهید محمد امامی فرزند برومند مرحوم عبدالکریم امامی است.وی درسال 1339در روستای جندان بدنیا آمدودرسن دوسالگی همراه خانواده خود به ورزنه آمد.شغل پدرش مکانیکی بود.وی نیزازهمان کودکی برای کارآموزی نزد پدرخود کار میکرد.کمبود امکانات ونارسایی اوضاع اقتصادی امکان تحصیل درمدرسه روزانه رابه او نمی دادومجبوربود تاروزهاکارکندوشبها به مدرسه برود وبه همین ترتیب موفق به گرفتن مدرک پایان دوران ابتدایی شد.درسن16سالگی براثریک حادثه تصادف پدرخود وتنها نان آورخانواده را ازدست داد.

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۰
حاجی

شهید ابوالفضل میراحمدی فرزند حسن دومین شهید از خانواده محترم میراحمدی است.زندگینامه این شهید بزرگوار را از زبان برادرش نقل می کنیم.ابوالفضل در سال 1341 در خانواده ای کشاورز و زحمتکش بدنیا آمد. نامش ابوالفضل گذاشته شد تا علمدار حسین زمان گردد.او تحصیلات ابتدایی خود را در ورزنه گذراند. و سال اول راهنمایی را نیز در مدرسه راهنمایی ورزنه با موفقیت به پایان رسانید و بعدبه سبب درگیربودن بامشکلات مالی ناچار به ترک تحصیل شد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۲ ، ۲۱:۱۵
حاجی

دوستان سلام

سیزدهم آبان روزی است که جوانه های سبز ایمان روئید و دانش آموزان مسلمان به نشانه اعتراض به حکومت ، در دانشگاه تهران اجتماع کردند و تاریخ ، شاهد خون به ناحق ریخته آنان شد.

دانش آموزان انقلابی برخاستند تا نور گوهر دانش و دانش آموزی را در آیینه حماسه و دلیری بتابانند و غبار خود باختگی را از سیمای مدرسه بروبند. آنان برخاستند تا انقلاب ننشیند و فریاد کردند تا جهان، پیام انقلاب را بشنود.

به مناسبت این روز ما نیز یاد و خاطره شهدای گرانقدر دانش آموز را گرامی داشته و نظر دوستان را به کلیپی که در خصوص شهید نوروزی تنها شهید فرهنگی و 32 تن از شهدای دانش آموز بخش بن رود تهیه شده جلب می کنیم.





۰ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۲ ، ۲۰:۲۸
طباطبایی


۱ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۰
طباطبایی

شهید اسماعیل قاسمی فرزند براتعلی در سال 1343 در ورزنه به دنیا آمد.این شهید بزرگوار در تاریخ 1361/12/11 درعملیات محرم در منطقه عین خوش به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

از خانواده،دوستان وآشنایان این شهید بزرگوار درخواست می گردد جهت تکمیل زندگینامه این شهید،کلیه مطالب خود رابرای ما ارسال نمایند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۲ ، ۲۰:۰۰
حاجی

شهید امیرحسن غفوری فرزند حسین در ورزنه به دنیا آمد ودر تاریخ 1361/11/16 درعملیات محرم ودرمنطقه دهلران به درجه رفیع شهادت نایل گردید.
از خانواده،دوستان وآشنایان این شهید بزرگوار درخواست می گردد جهت تکمیل زندگینامه این شهید،کلیه مطالب خود رابرای ما ارسال نمایند.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۲ ، ۱۶:۰۰
حاجی

شهید مهدی صادقی فرزند حسین درتاریخ 1361/8/25 به شهادت رسید. قسمتهایی از وصیتنامه این شهید بزرگوار را در زیر ملاحظه می نمایید.

اینجانب مهدی صادقی وصیتنامه و یا به عبارتی شهادت نامه خود را به شرح زیر مینویسم:

اینجانب یک مقدار زمین ( یک جریب ویک قفیز واقع درصحرای چم٬ محل جوسوری که محدود است  شمالا" به نهر چم ٬جنوبا" به ملک حاج محمد مرتضایی ٬ شرقا" به کلو ٬غربا" به ملک حاج حسین یوسف) آنرا برای امامزاده شاه زین العابدین وقف نمودم ومقداری از خانه (یک دانگ) آنرا در ورزنه آنهم به پدرومادر عزیزم بخشیدم.

خانه اصفهان را بفروشید وسهمیه مرا مقدار بیست هزار تومان به مادرم بدهید ومقداربیست هزار تومان دیگر آنرا به پدرم بخشیدم وبقیه آنرا به حساب صد امام واریز نمایید. پولی را که به پدر ومادرم بخشیدم برای رفتن به مکه است.  یک ساعت به محمد پسر برادرم داده ام وآنهم بگیرید وبفروشید و مقدار پول آنرا به پنجاه ونه فقیر بدهید وبه هر فقیری چهل تومان بدهید و اگر پول ساعت کم آمد چهار هزار تومان به حاجی حسن برادرم داده ام برای ساختن حیاط اصفهان وبگیرید و روی پول ساعت بگذارید وبه فقرا بدهید .

من سه ماه روزه و یک سال نماز قضا که به دلایل شرعی نتوانستم انجام دهم دارم آنها را برای من به هر ترتیب ادا نمایید .پدر ومادر وبرادران و خواهرانم ازشما خواستارم که در نماز جماعت ودر نماز دشمن شکن جمعه شرکت کنید وهمیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید چون ما هرچه داریم از رهبری امام خمینی داریم وخود را لایق این رهبری کنید.

عزیزان من از شما خواستارم که در فقدان ونبودنم گریه و زاری نکنید چون من به یک مقام والا رسیده ام و این باعث سرافرازی شما می باشد وشما باید افتخار نمایید چون به قول امام٬ شهادت حد تکامل انسان می باشد.از شما خواهش میکنم مرا در گلستان شهدا (بهشت زهرا) به خاک بسپارید وهمیشه دعا گوی امام و رزمندگان اسلام باشید واگر انشاء الله  راه کربلا باز شد وبه آنجا رفتید در عوض من هم زیارت نمایید وبرای آمرزش گناهانم از خدا برای من طلب مغفرت نمایید٬ از کلیه دوستان واقوام برای من حلالیت بطلبید.(( ان الله مع الصابرین))                 مهدی صادقی  -------- 1361/7/19                                                                             

 

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۲ ، ۱۴:۰۰
حاجی

شهید ابراهیم اکبریان فرزند حسین درسال 1348 دریک خانواده محروم وکشاورز به دنیا آمد.از سن شش سالگی راهی دبستان شدوپس ازپایان دوره ابتدایی مجبوربه ترک تحصیل شد.پس ازآن به شهرمذهبی قم رفت وبه مدت یکسال درقم دریک خیاطی کارآموزی میکرد ودرآمدناچیزی نیزجهت گذران زندگی بدست می آورد.ازقم که بازگشت مدتی در روستای دستگرد ومدتی در ورزنه به خیاطی اشتغال داشت. شهید ابراهیم اکبریان از سن 14سالگی درحالیکه  شیفته جنگ وجبهه بود چندین بار برای اعزام به پادگان آموزشی به بسیج مراجعت کرد ولی به خاطر محدودیت سنی از پذیرفتن او خودداری میشد.ولی او آرام وقرار نداشت وحتی یکبار باشناسنامه فرد دیگری ثبت نام کرده واعزام شده بود.

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۲ ، ۱۰:۰۶
حاجی

شهید علی اصغرمحمدی فرزند حسن درسال 1346 درورزنه متولدشد.ازسن شش سالگی درمدرسه ابتدایی شهیدترابی(ضیاءسابق) به تحصیل مشغول شد.پس ازپایان دوره ابتدایی جهت ادامه  تحصیل دردوره راهنمایی به مدرسه سیدجمال الدین اسدآبادی رفت وتاسال سوم راهنمایی دراین مدرسه تحصیل کرد.درهمین ایام درضمن درس وبه خصوص درتابستان ها به کمک خانواده خود می شتافت ودانش آموزی باهوش وبااستعداد بود.

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۲ ، ۰۸:۴۶
حاجی