شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

*** وبسایت شهدای شهرستان ورزنه ***

آماده ی به کارگیری نظرات شما خواهیم بود.
دلم براتون تنگ شده.نمیدونم چرا نمیشه در مورد شما قلم بزنم.ترسم از اینه که دیگه نگام نکنید.چرا چند روزه توفیق نوشتن در مورد شما رو پیدا نکردم.قربون مظلومیتتون برم.قربون دلای پاک و عمل مخلصتون برم که دنبال هیچی نبودید الا رضایت خدا.

که می گوید شما رفتید و ما ماندیم؟
ما میرویم و شما مانده اید!
شما هستید تا همیشه تا هنوز
ای شمعهای جاودان بتابید بر ما سیاه سیرتان روشن صورت
وگرنه
جهان باز می ایستد از چرخ و ما هم
چه شد که روزی خور مهربان پروردگار شدید؟
چه شد که بهشت برایتان سر فرود آورد؟
کمی از یقینتان وام میدهید آیا؟
به آدمیان "عصر معراج پولاد و آهن"
که میگوید موج جنگ شما را مست کرده
ماایم که مردیم به تاریکی گناه
موج آرزوها ما را کشت
میرانده شدیم به دوری از شما
آی آدمها! به کجا چنین شتابان
چطور شود که رویای شبانه مان را مردان بی ادعا پر کنند
ما که مدعیم و مفتخر به روزمرگی زندگی دروغ مان
زنجیر هوس بسته به پاهامان
طمع و فریب آکنده چشمهامان را
ذلت و دریوزگی میکشد دستهامان را
غرور و تکبر را فریاد میکند قلب هامان
اینجا ظلمات است
نه ماه و نه ستاره ! خالی است شبهامان
بی فروغ و منور به نور مصنوعی : روزهامان تابنده
آی شهیدان! به کجا چنین شتابان؟
آری! نزد منور الانور روزی بخورید
به حق شما را سزد نورانیت تا همیشه تا ابد تا هنوز...

مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

شهید حبیب الله ترابی

پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۰ ق.ظ

از بین شهدای ورزنه شهید حبیب اله ترابی جلوه خاصی دارد. او مبارزی تمام عیار بود. جنبه های گوناگون مبارزه در او مجسم بو د . شیفته عدالت بود و همیشه از عدل وداد سخن می گفت. همیشه غولهای اقتصادی را زیر سؤال می برد. از نظر آگاهی های سیاسی در شهر ورزنه بی نظیر بود. در زمینه مبارزه با تحریفاتی که گریبانگر اسلام شده بود، نیز فعالیت می کرد و به همین خاطر مانند سایر بزرگان از طرف نا آگاهان، دشمنان ودوستان نا آگاه هدف انواع و اقسام تهمت ها قرار می گرفت. امّا او راه خود را ادامه می داد. عقیده داشت اولین شرط رزم و مبارزه با استکبارگران شرق و غرب، آگاهی و شناخت است.

شهید حبیب اله ترابی در سال 1337 در یک خانواده ی روحانی و مستضعف متولد شد. او فرزند حجت الاسلام ولمسلمین حاج شیخ محمد علی ترابی بود. مرحوم شیخ محمد علی ترابی از روحانیون زحمتکشی بود که عمری را در شهر ورزنه صرف ارشاد و هدایت مردم وتبلیغ احکام اسلامی نمود و از مخلصان پاکدل اهلبیت (ع) بود این روحانی در سال 1365 به رحمت ایزدی پیوست روحش شاد باد.

و امّا شهید ترابی در سال 1343 روانه دبستان شد و پس از طی دوره ی ابتدایی به علت عدم امکانات برای ادامه تحصیل در ورزنه و مشکلات مالی نتوانست تحصیلات خود را ادامه دهد و جهت کمک به خانواده و گذران زندگی به فعالیت پرداخت با شروع نهضت اسلامی بر علیه طاغوت، شوروشوق دیگری یافت و به افشاگری و آگاه کردن مردم پرداخت چندین بار برای شرکت در تظاهرات به اصفهان وتهران رفت و اعلامیه ی امام را از تهران و اصفهان به ورزنه می آورد و مخفیانه پخش می کرد و به همین جهت برخی نا آگاهان وی را خرابکار خواندند ولی هدف والایش برتر از آن بود که آن را از ایفای نقش اساسی خود باز دارد. در جریان ورود امام به تهران رفت تا از نزدیک خروج دیو و ورود فرشته را مشاهده کند.پس ازپیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور حفاظت از دست آورد های انقلاب اسلامی به عضویت سپاه در آمد و مدتی بعد از طرف سپاه پاسداران اصفهان به چابهار اعزام شد در خرداد 1359 در یک درگیری با اشرار در حالی که راننده ی یکی از خود رو های سپاه بود از ناحیه ی پیشانی شکم و کتف مجروح شد مدتی در بیمارستان های زاهدان و اصفهان و تهران بستری بود و در حالی که هنوز بهبودی کامل نیافته بود دوباره به محل مأموریت شتافت تا با سوداگران مرگ بجنگد و این مبارزه کمتر از مبارزه نظامی علیه متجاوزین خارجی نیست زیرا در حمله ی خارجی انقلاب از بیرون در خطر است و دشمن آشکارا به نبرد می آید اما این قاچاقچیان از پشت خنجر بر حنجره  انقلاب می زنند و هدفشان این است که از یک ملتی انقلابی، ملتی ترسو و سازش پذیر و معتاد بسازد. از این جهت مبارزه با این اشرار بعضی اوقات در اولویت می باشد. شهید ترابی در این جبهه می جنگید وقتی هم که در ورزنه بود به مبارزه سیاسی می پرداخت خصوصاً در مورد رسوا ساختن بنی صدر فعالیت های بسیاری نمود و در این زمینه هم انواع و اقسام تهمت ها را شنید سر انجام شهید ترابی در تاریخ 1360/1/23 در ساعت 20 در یک درگیری مسلحانه در جاده خاش –سراوان بلوچستان با اشرار، شربت شهادت نوشید و به لقاء الله پیوست.

از خصوصیات این شهید این بود بهای زیادی به شناخت صحیح و آزادی تفکر می داد و همیشه در جمع دوستان آن را مطرح می ساخت. به امید اینکه نکات برجسته ی این شهید و عقاید او الگویی برای ما باشد و در ادامه ی مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی مد نظر بگیرید.

نظرات  (۲)

انانکه در جنگ بودن  میدانستن جنگ نعمت است /نعمتی که نصیب هرکس نشد . خوش بحال شهیدان که طمع نعمت خدادادی را چشیدن /یک راه است که میتوان از قافله شهیدان عقب نماند /انهم  ادامه دادن به راهشان وعمل کردن به وصیت انهاست /وصایای شهیدان را که کنار هم قرار بدهی یک جمله مشترک دارد انهم پیرو ولایت باشید .و دفاع از اسلام ناب محمدی ص /من هر وقت دلم از کسی میگیرد .سری به وصیت نامه شهیدان میزنم ارام میگیرم
کجایید ای شهیدان خدایی .........

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">