شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

*** وبسایت شهدای شهرستان ورزنه ***

آماده ی به کارگیری نظرات شما خواهیم بود.
دلم براتون تنگ شده.نمیدونم چرا نمیشه در مورد شما قلم بزنم.ترسم از اینه که دیگه نگام نکنید.چرا چند روزه توفیق نوشتن در مورد شما رو پیدا نکردم.قربون مظلومیتتون برم.قربون دلای پاک و عمل مخلصتون برم که دنبال هیچی نبودید الا رضایت خدا.

که می گوید شما رفتید و ما ماندیم؟
ما میرویم و شما مانده اید!
شما هستید تا همیشه تا هنوز
ای شمعهای جاودان بتابید بر ما سیاه سیرتان روشن صورت
وگرنه
جهان باز می ایستد از چرخ و ما هم
چه شد که روزی خور مهربان پروردگار شدید؟
چه شد که بهشت برایتان سر فرود آورد؟
کمی از یقینتان وام میدهید آیا؟
به آدمیان "عصر معراج پولاد و آهن"
که میگوید موج جنگ شما را مست کرده
ماایم که مردیم به تاریکی گناه
موج آرزوها ما را کشت
میرانده شدیم به دوری از شما
آی آدمها! به کجا چنین شتابان
چطور شود که رویای شبانه مان را مردان بی ادعا پر کنند
ما که مدعیم و مفتخر به روزمرگی زندگی دروغ مان
زنجیر هوس بسته به پاهامان
طمع و فریب آکنده چشمهامان را
ذلت و دریوزگی میکشد دستهامان را
غرور و تکبر را فریاد میکند قلب هامان
اینجا ظلمات است
نه ماه و نه ستاره ! خالی است شبهامان
بی فروغ و منور به نور مصنوعی : روزهامان تابنده
آی شهیدان! به کجا چنین شتابان؟
آری! نزد منور الانور روزی بخورید
به حق شما را سزد نورانیت تا همیشه تا ابد تا هنوز...

مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

شهید علی کریمی

سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ب.ظ

شهید علی کریمی فرزند حسین در سال 1343 در یک خانواده کشاورز در ورزنه متولد شد.او دوره ابتدایی را در مدرسه شهید ترابی و دوره سه ساله راهنمایی را در مدرسه راهنمایی سید جمال الدین اسد آبادی به پایان رساند.همزمان با تحصیل در اوقات فراغت به خصوص در تابستانها در مزرعه به کار کشاورزی مشغول بود.با شروع نهضت اسلامی با وجودیکه  در سنین نوجوانی بود در فعالیتهای اسلامی و سیاسی شرکت فعال داشت و در مدرسه از دانش آموزان پیشگام در نهضت اسلامی بود.پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دبیرستان ورزنه به ادامه تحصیل پرداخت و هم زمان با تحصیل و کار کشاورزی در انجمن اسلامی شهر ورزنه به فعالیت مشغول شد.شهید کریمی از اعضای فعال و از اداره کنندگان این مرکز اسلامی بود و در این دوران خاطره های شورانگیز و به یاد ماندنی و پندآموز از خود به یادگار گذاشته است.با آغاز سال دوم دبیرستان جهت پاسخ گویی به ندای امام امت در مبارزه  با کفر و استکبار جهانی که با توطئه حمله نظامی قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را داشت ابتدا به پادگان آموزشی و سپس از طرف بسیج مستضعفین به کردستان اعزام شد.در معیت شهید تقی پور و یکی دیگر از دوستانش چندین ماه در کردستان سرگرم مبارزه با فریب خوردگان کرد و تجزیه طلبان و گروههای منافق بود. شهید کریمی چنان شیفته جنگ و جهاد شده بود که در بازگشت از کردستان بلافاصله در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت نام و به زاهدان اعزام شد و پس از مدتی به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.حدود دو سال دلاورانه در نبرد با سوداگران مرگ شرکت گسترده داشت و ضمن ابراز رشادتهای کم نظیر از اعضای فعال سپاه زاهدان بود.شهید کریمی به خاطر علاقه زیادی که به نهضت های اسلامی خارج از کشور داشت چندین بارداو طلبانه به خارج از کشور(افغانستان-پاکستان) سفر کرد و از نزدیک با مبارزان مسلمان جبهه حق علیه باطل آشنا شد و شاهد و نظاره گر جهاد مسلمانان افغانستان بر علیه اشغالگران روسیه بود.شهید کریمی مبارزی تمام عیار بود.در نبردهای متعدد با دشمنان انقلاب اسلامی جنگید.در کردستان با تجزیه طلبان کرد جنگید و در زاهدان و نواحی مرزی با قاچاقچیان این خائنین به ملت مسلمان ایران و در نهضت اسلامی افغانستان و سرانجام در جبهه های جنگ با کافران بعثی و فریب خوردگان عراقی و این بیانگر روح پر حماسه و قوت عزم و اراده و صمیمیت شهید کریمی در دفاع از آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی است. او جوانی پرشور و مخلصی بیدار و مبارزی آگاه بود.شهید علی کریمی در تاریخ 1362/3/18به جبهه مهران اعزام شد و بارها در عملیاتهای برون مرزی با موفقیت انجام ماموریت کرد.سرانجام این شهید سعید در تاریخ 1362/5/17در عملیات والفجر3 به شهادت رسید. پیکر پاک و مطهر این مجاهد بزرگوار بیش از سه سال مفقود بود و پس از سه سال ضمن پیشروی قوای اسلام در منطقه مربوطه شناسایی و با عزت هر چه بیشتر به زادگاهش منتقل شد. آری پیکر او سه سال در زیر آفتاب گرم و سوزان تابستان و سرمای زمستان غریبانه ماند. اینها خاطره حادثه حماسه آفرین کربلا را تجدید می کند.و این مشابهت و همانندی و پیوند نهضت اسلامی ایران را با قیام عاشورای حسین می رساند.آری همانندی در هدف و همانندی در عمل و این از افتخارات انقلاب اسلامی ایران است.

 «قسمت هایی از وصیت نامه شهید علی کریمی»
اکنون که برای نجات اسلام قیام کردیم باید تا آخرین لحظه ایستادگی کنیم و تا پای جان بایستیم...دو سال پیش با چند نفر از برادران به کردستان رفتیم و یکی از گلهای پاک از جمع ما رفت... حسرت می خورم که چرا ما لیاقتش را پیدا نکردیم تا اینکه تصمیم گرفتم راهش را ادامه دهم اگر خدا قبول کند انشاالله.  "والسلام "  

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">