شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

شهدای غریب ورزنه نشانی از بی نشانترین ها

شهدای شهرستان ورزنه

*** وبسایت شهدای شهرستان ورزنه ***

آماده ی به کارگیری نظرات شما خواهیم بود.
دلم براتون تنگ شده.نمیدونم چرا نمیشه در مورد شما قلم بزنم.ترسم از اینه که دیگه نگام نکنید.چرا چند روزه توفیق نوشتن در مورد شما رو پیدا نکردم.قربون مظلومیتتون برم.قربون دلای پاک و عمل مخلصتون برم که دنبال هیچی نبودید الا رضایت خدا.

که می گوید شما رفتید و ما ماندیم؟
ما میرویم و شما مانده اید!
شما هستید تا همیشه تا هنوز
ای شمعهای جاودان بتابید بر ما سیاه سیرتان روشن صورت
وگرنه
جهان باز می ایستد از چرخ و ما هم
چه شد که روزی خور مهربان پروردگار شدید؟
چه شد که بهشت برایتان سر فرود آورد؟
کمی از یقینتان وام میدهید آیا؟
به آدمیان "عصر معراج پولاد و آهن"
که میگوید موج جنگ شما را مست کرده
ماایم که مردیم به تاریکی گناه
موج آرزوها ما را کشت
میرانده شدیم به دوری از شما
آی آدمها! به کجا چنین شتابان
چطور شود که رویای شبانه مان را مردان بی ادعا پر کنند
ما که مدعیم و مفتخر به روزمرگی زندگی دروغ مان
زنجیر هوس بسته به پاهامان
طمع و فریب آکنده چشمهامان را
ذلت و دریوزگی میکشد دستهامان را
غرور و تکبر را فریاد میکند قلب هامان
اینجا ظلمات است
نه ماه و نه ستاره ! خالی است شبهامان
بی فروغ و منور به نور مصنوعی : روزهامان تابنده
آی شهیدان! به کجا چنین شتابان؟
آری! نزد منور الانور روزی بخورید
به حق شما را سزد نورانیت تا همیشه تا ابد تا هنوز...

مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

شهید عبدالصمد رمضانی

سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ب.ظ

شهید عبدالصمد رمضانی فرزند میرزاعلی درسال 1364 در ورزنه متولد شد.مشکلات و فشارهای مالی و علل دیگر مانع از آن شد که به تحصیل بپردازد.با این وجود بخاطر علاقه زیادی که به علم و سوادآموزی داشت پس از فراغت از کارهای طاقت فرسای روزانه به کلاسهای درس شبانه میرفت و بدین ترتیب تا پایان دوره ابتدایی را تحصیل کرد.آنچه از زندگی کودکی و نوجوانی این شهید سعید می توان نوشت کار و فعالیت و تحمل رنجها و مشقتها در مبارزه با مشکلات روزمره که او را و تمام همشهری ها را گریبانگیر شده بود.از بتن انبوه این سنگلاخها جوانه ای رویید٬ رشد کرد و سبزی و طراوت و شادابی را برای این دشت برهوت مانند به ارمغان آورد...شهید رمضانی سربلند و سرافراز پاسداری رشید و رزمنده ای دلاور شد و صدای فریادش خفتگان کاخهای سفید و کرملین را خواب از سر بیرون نمود که زمان مرگ شما فرا رسیده و ظلمت شب یلدایی و سیاهی قیرگون دنیای به استضعاف کشیده به نور پرفروغ انقلاب اسلامی منور شده است.شهید عبدالصمد رمضانی برای شرکت در مبارزه با فریب خوردگان عراقی ابتدا جهت فراگیری فنون نظامی به پادگان مورچه خورت اصفهان اعزام شد و پس از اتمام دوره آموزش نظامی که45 روز به طول انجامید به جبهه های جنوب اعزام شد.پس از سه ماه رزم بی امان به زادگاهش بازگشت و مجددا بمدت45 روز به کردستان اعزام شد.

با اینکه او در این زمان ازدواج نموده بود ولی این ازدواج نتوانست مانعی برای ادامه مبارزه او باشد و هنگام عقد ازدواج به همسرش گفته بود که تو باید بدانی که من به جبهه می روم و ازدواج بین من و تو مانعی برای جبهه رفتن من نمی شود،من می روم تا راه برادرم امیرحسین را ادامه دهم.
آری برادر رشیدش امیرحسین نیز دو سال و اندی پیش در جبهه های نبرد مفقودالاثر شده بود و این جریان عطش رفتن به جبهه های نبرد را در عبدالصمد چند برابر کرده بود.پس از بازگشت از کردستان چندی در ورزنه ماند و برای چندمین بار به جبهه های نبرد اعزام شد.
سرانجام در تاریخ 1365/7/1 در منطقه عملیاتی فاو عراق٬در یک نبرد رویاروی با دشمنان انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. جا دارد دراینجا یادی بکنیم از مرحوم حاج میرزاعلی رمضانی پدر بزرگوار شهیدان امیرحسین وعبدالصمد رمضانی و از خداوند متعال شادی روح این مرد بزرگوار راخواستاریم ودر برابر عظمت وایثارگری این خانواده محترم وبزرگوار سر تعظیم فرود می آوریم ،باشد که با ادامه صحیح راه این شهیدان مرهمی برزخمهای دل آنان باشیم.
امیدواریم ایثارگریها و رشادتها و جانفشانی های این عزیزان که همه و همه در راه اسلام و طلب رضای خدای متعال است دچار آفت فراموشی نشود و در جهت تحقق آرمانهای حکومت عدل اسلامی که هدف و آرمان همه شهیدان راه حق و فضیلت است کوشا باشیم. "والسلام"

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">